سامسونگ قابلیت‌های هوش مصنوعی خود برای سری گلکسی اس 24 را Advanced Intelligence نامید و جزئیات کامل آن را در مراسم Unpacked سال گذشته بیان شد. حال مشخص شده که قابلیت‌های Galaxy AI ممکن است در آینده‌ای نزدیک پولی شوند.

به دنبال اعلام اسمی ویژه برای هوش مصنوعی خود، اپل نیز از همین شیوه الهام گرفت و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را Apple Intelligence نامید. قابلیت‌های Galaxy AI یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین‌ها بود که مردم را به سوی خرید سری اس 24 سوق می‌داد. با این حال، این غول کره‌ای اعلام کرد که قابلیت‌های مذکور قرار نیست برای همیشه رایگان بمانند و با اعلام این موضوع، ذوق کاربران و علاقمندان را نسبت به آینده این هوش منصوعی، کور کرد.

در یک مصاحبه، شرکت کره‌ای سامسونگ اعلام کرد که Galaxy AI قرار است یک قدم به سمت جلو بردارد و با استفاده از هفت Galaxy Experience Spaces که قرار است در سراسر جهان شروع به کار کنند، دسترسی بیشتری برای این هوش مصنوعی فراهم شود. این قابلیت‌ها و دسترسی‌ها در نهایت رایگان نبوده و غول کره‌ای اعلام کرد که به طور قطع از 2026 به بعد، برای آن هزینه‌ای از کاربران دریافت خواهد کرد. این شرکت به طور قطع اعلام کرد که: «قابلیت‌های Galaxy AI در دستگاه‌های گلکسی سامسونگ که از آن پشتیبانی می‌کنند، تا پایان سال 2025 رایگان خواهند بود».

قابلیت‌های Galaxy AI

سایر شرکت‌هایی که هوش مصنوعی ارائه می‌دهند، یعنی گوگل با جمینای، شرکت Open AI با ChatGPT و مایکروسافت با Pilot، همگی قابلیت‌هایی رایگان نیز در نظر گرفته‌اند تا نیاز کاربران را رفع کند. اکثر این سرویس‌ها، تصمیم گرفته‌اند برخی قابلیت‌های ویژه و پیشرفته را از کاربران رایگان حذف و آن را در قالب اشتراک‌هایی، مانند ChatGPT پلاس در دسترس قرار دهد که با هزینه‌ای می‌توانید اقدام به تهیه آن نمایید.

سامسونگ می‌تواند از سایر شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی الگو بگیرد و قابلیت‌هایش را به دو دسته تقسیم کند؛ برخی قابلیت‌های استاندارد به صورت رایگان برای تمامی کاربران و برخی قابلیت‌های ویژه که برای کاربران پریمیوم با هزینه اشتراک. با این کار، کاربران می‌توانند در ابتدا قابلیت‌های رایگان Advanced Intelligence را امتحان کرده و اگر راضی بودند، اقدام به تهیه نسخه اشتراکی آن با قابلیت‌های بیشتر نمایند. ممکن است سامسونگ در نهایت همین مسیر را پیش بگیرد و برخی قابلیت‌های Galaxy AI را تحت عنوان Galaxy AI پلاس و به صورت اشتراکی در دسترس قرار دهد. جزئیات این مسئله هنوز مشخص نیست و تنها چیزی که می‌دانیم این است که رایگان بودن این سرویس تا پایان سال 2025 خواهد بود.

در حال حاضر، این غول کره‌ای تمرکز اصلی خود را بر روی توسعه Galaxy Experience گذاشته و می‌خواهد کاربران در سرتاسر جهان به این سرویس جدید دسترسی داشته باشند. در حال حاضر، هفت فضای جدید از قبیل پاریس، دوبی، توکیو و... نیز به این لیست افزوده شده که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.