سامسونگ چهار نام تجاری Curio ،One ،Ring و Insight را ثبت کرد که نشان می‌دهد به عرضه اولین حلقه هوشمند ابرشرکت کره‌ای نزدیک می‌شویم.

در گذشته اخباری مبنی‌بر توسعه و تولید انبوه گلکسی رینگ به‌عنوان اولین حلقه هوشمند سامسونگ و همچنین تلاش شرکت‌های بزرگ دیگر مانند اپل، گوگل و آمازون برای ورود به این بازار شنیده می‌شد. بر این اساس به‌نظر می‌رسد بازار حلقه‌های هوشمند به‌سرعت در حال رشد است. سامسونگ هم در گذشته لوازم جانبی هوشمند دیگری را عرضه کرده بود که با استقبال هواداران و مصرف‌کنندگان روبرو شده بود و احتمالا این دستگاه هم سرنوشت مشابهی داشته باشد.

گفته می‌شود این دستگاه چندین قابلیت دارد. اول از همه می‌تواند قدم‌ها، مسافت طی شده و دیگر مشخصات مربوط به تناسب اندام کاربر را در اختیار بگذارد. همچنین می‌تواند مراحل و جزئیات خواب کاربر، مانند خواب سبک، خواب سنگین و خواب فعال (REM) را تشخیص دهد.

نام تجاری برای حلقه هوشمند سامسونگ

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این حلقه، نظارت بر اطلاعات مربوط به سلامتی مانند فشار خون، ضربان قلب و درجه اضطراب یا استرس است. همچنین احتمالا قابلیت لرزش برای اطلاع از دریافت اعلان‌های گوشی وجود خواهد داشت.

البته تاکنون چند حلقه هوشمند هم در بازار عرضه شده‌ است. Oura Ring بر خواب، ضربان قلب و فعالیت کاربر مانند قدم برداشتن نظارت دارد و Motiv Ring علاوه‌بر قابلیت‌های ذکر شده میزان استرس و اضطراب کاربر را تحت نظر دارد. البته حلقه هوشمند سونی هم عرضه شده که کارایی متفاوتی دارد. با استفاده از آن می‌توان پخش موزیک، گرفتن تصاویر و پاسخ به تماس تلفنی را در گوشی کنترل کرد. همچنین برای باز کردن درهای هوشمند و پرداخت وجه (بجای کارت اعتباری) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حلقه هوشمند سامسونگ هنوز در مراحل اولیه تولید است، اما با توجه به پتانسیل بالای این وسیله، احتمالا به دستگاهی رایج میان مردم تبدیل می‌شود. بیشتر قابلیت‌های این دستگاه با ساعت‌های هوشمند مشترک بوده و می‌تواند در آینده بازار ساعت‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار دهد.

البته نقاط ضعفی هم نسبت به ساعت هوشمند دارد. مثلا با توجه به ابعاد کوچک، باتری ضعیفی داشته که در صورت برطرف نشدن این مشکل احتمال شکست این دستگاه وجود دارد.

نظر شما درباره حلقه‌های هوشمند چیست؟ آیا می‌توانند جایگزین ساعت‌های هوشمند شوند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: با حلقه هوشمند اپل عملکرد اپل‌واچ را تجربه کنید