شرکت سامسونگ بدون معرفی قبلی گوشی اقتصادی گلکسی M15 5G را با مشخصات شبیه A15 و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای فروش در وب‌سایت خود قرار داده است.

لحظاتی قبل و در سکوت خبری شرکت سامسونگ گوشی اقتصادی گلکسی M15 5G را برای برخی از مناطق شامل عراق و بخش‌هایی از اردن عرضه کرد که شباهت‌ زیادی به ۲ گوشی گلکسی A15 و F15 دارد. اگرچه گلکسی M15 5G هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده و مشخص نیست که این دستگاه قرار است در چه بازارهای دیگری عرضه شود، سامسونگ لیست کامل مشخصات آن را روی وب‌سایتش قرار داده و تمام جزئیات آن مشخص شده است. درادامه به بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

گلکسی M15 5G از نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. این نمایشگر از روشنایی ۸۰۰ نیتی پشتیبانی کرده و می‌تواند تا حد خوبی در محیط‌های بیرون و زیر نور آفتاب محتوا را نمایش دهد. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر قرار گرفته است. این دستگاه از نظر طراحی به نسل قبل یعنی M14 شباهت زیادی دارد که یادآور طراحی گوشی‌های اخیر سامسونگ است. ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی قرار گرفته که فلش LED کنار آن مشاهده می‌شود. همچنین این دستگاه در ۳ رنگ آبی روشن، سرمه‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.

galaxy m15باتری

از نظر قدرت پردازشی، M15 به پردازنده ۸ هسته‌ای با کلاک اسپید ۲.۲ گیگاهرتزی مجهز شده است که از نظر مشخصات با تراشه دایمنسیتی +۶۱۰۰ همخوانی دارد. درکنار آن حافظه رم ۴ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی قرار گرفته است، البته امکان افزایش حافظه تا سقف ۱ ترابایت به‌کمک کارت microSD وجود دارد. ماژول دوربین از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده که درست مانند A15 و F15 است.

این دستگاه از رابط کاربری One UI 6 برپایه اندروید ۱۴ بهره می‌برد و قرار است درادامه تا ۵ سال آپدیت سیستم‌عامل برای آن منتشر شود. این مجموعه از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی تغذیه می‌کند. از دیگر مشخصات گوشی اقتصادی سامسونگ می‌توان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، اسکنر اثر انگشت که با دکمه پاور تلفیق شده، درگاه تایپ سی و بقیه مشخصات عادی مانند بلوتوث، وای‌فای و سنسورهای شتاب سنج و قطب‌نما اشاره کرد.

اخبار مرتبط: