گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ در نمایشگاه MWC 2024 از طراحی مفهومی یک گوشی با نمایشگر بسیار انعطاف‌پذیر و قابلیت تبدیل شدن به ساعت هوشمند رونمایی کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، دنیای تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی روبه‌جلو حرکت می‌کند و همه‌روزه کمپانی‌های مختلف از طراحی‌ها و کانسپت‌های جدید رونمایی می‌کنند تا با استفاده ازآن‌ها بتوانند تغییرات اساسی را در سال‌های آینده به‌وجود بیاورند. به‌عنوان‌مثال، در نمایشگاه MWC 2024، کمپانی سامسونگ با رونمایی از کانسپت یک گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر نشان داد نسل آینده گوشی‌های هوشمند می‌توانند دور مچ کاربران بسته شوند؛ شاید چنین تغییر بزرگی در نحوه عملکرد گوشی‌ها چندان دور نباشد، چراکه موتورولا نیز روی همین فناوری با جدیت بسیار بالایی کار می‌کند.

براساس اعلام رسمی کمپانی سامسونگ، این گوشی تحت‌عنوان Cling Band شناخته می‌شود که در قلب آن یک نمایشگر انعطاف‌پذیر با فناوری OLED آرام گرفته‌است. با‌توجه‌به قابلیت خمیدگی نمایشگر، کاربران می‌توانند مطابق نیاز‌هایشان آن را به‌عنوان گوشی یا ساعت هوشمند مورد استفاده قرار دهند؛ همچنین، طراحی دستگاه بسیار باریک و نمایشگر آن بدون حاشیه خواهد بود که درمقایسه‌با نسل فعلی دستگاه‌های هوشمند و پرچمدار برتری خاصی دارد. غول فناوری کره‌ای از ماژول دوربین در پنل پشت و درگاه شارژ USB-C برای پشتیبانی و تامین انرژی Cling Band استفاده می‌کند که طبق استانداردهای جهانی است؛ البته شاید تا زمان معرفی این دستگاه برخی استاندارد شامل تغییرات شود.

-smart-watch

باتوجه‌به تصاویر، هنگامی‌که نمایشگر گوشی را خم می‌کند تقریبا قوسی ایجاد می‌شود که به‌شما اجازه می‌دهد آن را دور مچ دست‌تان ببندید؛ همچنین، پنل پشت دستگاه سنسورهایی وجود دارد که برای اندازه‌گیری ضربان قلب و سایر موارد مرتبط‌با سلامتی به‌شمار می‌رود. بنابراین، گوشی نسل آینده سامسونگ قابلیت‌های مختلفی دارد و تمامی تکنولوژی‌های منحصر‌به‌فرد را درقالب یک دستگاه به‌شما ارائه خواهد کرد. ویژگی‌ها و ردیاب سلامت جسمانی کاربران نیز بدون‌شک در برنامه Samsung Health قابل‌مشاهده خواهد بود.

درحال‌حاضر، باید گفت کانسپت‌های گوشی‌ها با نمایشگر انعطاف‌پذیر برای معرفی در سال‌های آینده کمی غیرقابل‌باور است، چراکه تکنولوژی روز دنیا و کاربران با گوشی‌های فعلی تعامل دارند. بنابراین، به‌نظر می‌رسد محصولات انعطاف‌پذیر به‌دلیل دوام پایین آن‌ها با استقبال گسترده هواداران روبه‌رو نشود؛ نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد آن‌است‌که سامسونگ به‌تازگی از گلکسی رینگ به‌عنوان جدیدترین محصول این کمپانی رونمایی کرده‌است و انتظار نمی‌رود تا سال‌های آینده به‌دنبال توسعه دستگاه دیگری برود/

اخبار مرتبط؛