شرکت سامسونگ به مدت 15 سال است که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند و توانسته رتبه اول را در این زمینه به‌دست آورد. بر طبق پیش‌بینی‌ها، این شرکت در ده سال آینده نیز به‌همین شکل در بازار دنیا پیشرو خواهد بود.

بر طبق تحقیقاتی جدید، مشخص شده است که در ده سال گذشته، شرکت سامسونگ سه میلیارد دستگاه به فروش رسانده است! این رقم به خودی خود بسیار زیاد است اما زمانی که با فروش سایر رقبا مقایسه‌اش کنید، متوجه سرسام‌آور بودن آن خواهید شد. بر اساس اطلاعاتی که AltIndex منتشر کرده، شرکت سامسونگ 2/93 میلیون دستگاه را از چهار ماهه اول سال 2014 تا چهار ماه اول سال 2024 به فروش رسانده است. این به معنای واقعی کلمه، موفقیت فروش سامسونگ را نشان می‌دهد و این غول کره‌ای را تبدیل به سودآورترین تولیدکننده گوشی در سراسر دنیا می‌کند. جالب است بدانید که اپل حدود 700 میلیون دستگاه از سامسونگ عقب است.

شرکت اپل نیز رتبه دوم را در میزان فروش در یک دهه اخیر در دست دارد و این شرکت توانسته حدود 2/2 میلیارد دستگاه آیفون را در سرتاسر دنیا به فروش برساند. سامسونگ علاوه بر این که حدود 33 درصد از فروش اپل جلو زده، میزان فروشش در این مدت از مجموع فروش تمامی شرکت‌های شیائومی، ویوو و هواوی بیشتر بوده است! سهم سامسونگ از بازار در دهه اخیر حدود 10 درصد کاهش داشته و اخیراً فروش سالانه آن نیز کاهش یافته است اما بازهم شرکت اپل موفق نشده به رقم فروش این غول کره‌ای نزدیک شود. بدترین سالی که سامسونگ در دهه گذشته گذراند، سال 2022 بود که فروش جهانی آن برابر با 258.2 میلیون دستگاه شد. اپل در همین سال، رقم 225.3 میلیون دستگاه را به ثبت رساند.

سامسونگ در دهه گذشته هر سال اپل را شکست داد

بهترین سال در دهه گذشته که موفقیت فروش سامسونگ را باری دیگر گوشزد می‌کند، سال 2015 بود که سامسونگ دو دستگاه گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 را معرفی کرد. در این سال، سامسونگ 320/9 میلیون دستگاه به فروش رساند در حالی که رقیب آمریکایی آن، یعنی اپل، تنها فروشی برابر با 231/5 میلیون دستگاه داشت. سال 2023 نیز همچنان سالی خوب برای سامسونگ بود زیرا با افزایش رقم فروش دستگاه‌هایش به 286/6 میلیون، توانست رکودی را که از 2020 تا 2022 تجربه کرده بود، به نوعی پشت سر بگذارد. این غول کره‌ای، حال با تمرکز بر روی موضوعاتی چون افزایش کارایی دستگاه‌هایش، بهبود کیفیت ساخت آن و گلکسی AI، وارد عصر جدیدی شده است.

در سال گذشته شاهد عرضه گلکسی اس 24 بودیم که تقریباً از همه نظر برای شرکت سامسونگ موفقیتی بسیار چشم‌گیر به حساب می‌آید. گزارشات چهار ماهه اول سال 2024 نیز دوباره حاکی از موفقیت فروش سامسونگ بوده و این غول کره‌ای توانست با رسیدن به فروش 60/1 میلیون دستگاه، اپل را دوباره در جایگاه دوم، تنها بگذارد.