کمپانی سامسونگ در ادامه روند ارتقاء تکنولوژیکی، این‌بار به سراغ گوشی‌های پرچمدار رفته و دوربین گوشی‌ S24 این شرکت توانسته‌ امکانات تازه‌ای را برای صنعت عکاسی با تلفن همراه فراهم کند.

تازه‌ترین آمارها از پیشی گرفتن سامسونگ در بازار موبایل نسبت به سایر رقبا می‌گوید. به‌نظر می‌رسد که دلیل این امر به‌روزرسانی‌های این کمپانی در حوزه فناوری مربوط به تلفن همراه باشد. یکی از این مواردی که سامسونگ دست به ایجاد تغییر و تحول در آن زده در حوزه دوربین‌ گوشی‌های پرچمدار از جمله دوربین گلکسی S24 است. این دستگاه که اواخر دی‌ماه سال گذشته معرفی و وارد بازار شد امکانات ویژه‌ای دارد که کاربران را ترغیب به خرید آن می‌کند. از جمله دوربین فوق‌العاده این گوشی برای کسانی که به‌دنبال عکاسی با موبایل به‌صورت حرفه‌ای هستند، بسیار کاربردی است.

دوربین گلکسی S24 مجهز به موتور ProVisual است که با کمک هوش مصنوعی به کاربر برای گرفتن عکس‌های خیره‌کننده و جذاب کمک می‌کند. از ویژگی‌های موتور ProVisual که باعث افزایش کیفیت تصاویر می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کم کردن نویز تصاویر: کم بودن نور محیط باعث دانه دانه شدن تصویر می‌شود که در اصطلاح عکاسی و فیلمبرداری به این حالت نویز می‌گویند. اما این مشکل در دوربین گوشی‌ S24 تا حد زیادی جبران شده است.

دوربین S24 سامسونگ

کمک به طراحی میزانسن: هوش مصنوعی که در موتور ProVisual به‌کار رفته، می‌تواند با تشخیص و نشان‌گذاری اشیاء موجود در صحنه، در زمینه طراحی میزانسن به فرد عکاس کمک کند.

حذف لرزش عکس: استپ‌لایزر یا لرزش‌گیر به آپشنی در دوربین‌ گفته می‌شود که باعث به حداقل رساندن یا حذف لرزش‌های ناخواسته هنگام عکاسی و تصویربرداری می‌شود. سامسونگ با تقویت این ویژگی در گوشی‌ سری اس 24 لرزش‌هایی که در حالت زوم‌این یا زوم‌اوت به دوربین وارد شده و باعث تاری تصویر می‌شود را جبران می‌کند. همچنین دوربین گوشی‌ S24 با تجزیه تحلیل اطلاعات ژیروسکوپ، قادر به تمیز دادن حرکات تصویربردار و سوژه متحرک بوده و به‌این طریق، لرزش را به حداقل می‌رساند.

Nightography: این ویژگی که در دوربین پرچمدار قبلی سامسونگ نیز به‌کار رفته بود مخصوص عکاسی و تصویربرداری در شب است و با جبران کمبود نور، باعث کاهش نویز می‌شود. در S24 هم با بزرگتر شدن اندازه پیکسل‌ها به مقیاس 60 درصد کمبود نور در شب تا حد زیادی جبران می‌شود.

کمک به ویرایش تصویر: این ویژگی نیز با تشخیص اشیاء در صحنه، به فرد برای حذف یا جا‌به‌جایی آنها کمک می‌کند.

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد دوربین گوشی‌ S24 امکانات دیگری مانند قابلیت ثبت تصاویر با فرمت RAW (تصویر بدون پردازش و خام)، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، لنز تله‌فتو 50 مگاپیکسلی و Super HDR (تصاویر چندلایه با رنگ‌های تقویت شده) را دراختیار کاربر می‌گذارد، که S24 را به یک ابزار کاربردی برای عکاسی حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

اخبار مرتبط: دوربین گلکسی S24 ارتقای قابل توجهی خواهد داشت