اطلاعاتی از صفحه نمایش تاشو مک بوک پرو اپل فاش شده که قرار است سامسونگ این نمایشگر را بسازد و ۲۰۲۵ راهی بازار خواهد شد.

زمستان ۱۴۰۰ برای اولین بار شایعه تولید مک بوک با صفحه نمایش تاشو ۲۰ اینچی منتشر شد. پس از آن هم شایعات دیگری در این مورد شنیده می‌شد که ظاهرا به‌جای کیبورد از نمایشگر لمسی برخوردار خواهد بود. البته در آن زمان مشخص نبود که این دستگاه قرار است آیپد یا مک بوک باشد.

زمستان ۱۴۰۱ شایعه دیگری مبنی بر توسعه مک بوک پرو تاشو ۲۰.۵ اینچی توسط اپل منتشر شد که قرار بود ۲۰۲۶ روانه بازار شود. اما پس از آن اخباری منتشر شد که نشان می‌داد اولین مک بوک پرو تاشو یک سال زودتر یعنی ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. شایعه شده که آیفون فولد نیز در دست ساخت است.

مشخصات اسکرین تاشو مک بوک اپل

بیک سئونگ این، مدیر عامل بخش نمایشگر سامسونگ در رویداد SID Review که در کره جنوبی برگزار شد اعلام کرد که اپل روی دستگاهی با نمایشگر تاشو کار می‌کند، اما مشکلات آن ممکن است باعث توقف فرایند توسعه دستگاه مذکور شود.

بر اساس گزارش وی، صفحه نمایش‌های تاشو در ابتدا بسیار مقاومت پایینی داشتند و اگرچه هنوز به اندازه پنل‌های دیگر استحکام ندارند، مطمئنا در حال بهبود هستند.

به گفته مدیرعامل بخش نمایشگر سامسونگ، اپل در تلاش برای ساخت دستگاه تاشو، با سامسونگ و ال‌جی دیسپلی همکاری می‌کند و پیش از این هم پتنت‌هایی را برای دستگاه‌های تاشو خود ثبت کرده است.

وی معتقد است که با ساخت این دستگاه و ورود اپل به این صنعت، نمایشگرهای تاشو جلوه بهتری در اذهان عمومی خواهند داشت.

به نظر می‌رسد اپل منتظر بهبود مقاومت نمایشگرهای تاشو برای عرضه دستگاه خود باشد. البته ممکن است پروسه ساخت زمان زیادی طول بکشد، اما همان‌طور که اشاره شد شایعات قبلی حاکی از عرضه اولین لپ‌تاپ مک بوک پرو تاشو سال ۲۰۲۵ است.

اخبار مرتبط: