سامسونگ که بزرگ‌ترین تولید‌کننده نمایشگر اولد اپل است، سفارش تولید انبوه برای هر چهار نسخه آیفون ۱۵ را دریافت کرده که احتمالا شهریور ماه روانه بازار خواهد شد.

خبرگزاری کره‌ای The Elec گزارش داد سامسونگ سفارش تولید انبوه را دیروز و قبل از ال‌جی دیسپلی (LG Display) و BOE دریافت کرد. ال‌جی دیسپلی که در تامین پنل اولد مدل‌های پرو سری آیفون ۱۵ نقش دارد فقط درخواست تولید محدود پنل آیفون ۱۵ پرو را دریافت کرده است و تا ۲ ماه آینده سفارش تولید پنل اولد آیفون ۱۵ پرو مکس را هم دریافت خواهد کرد. BOE که وظیفه تامین پنل اولد مدل‌های پایه و پلاس آیفون ۱۵ را دارد، هنوز منتظر درخواست تولید انبوه مانده است.

براساس شایعات، آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس حاشیه کوچکتری نسبت به آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس خواهند داشت و این مسئله، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در تولید نمایشگر شود. گفته شده ال‌جی دیسپلی در پیاده‌سازی حاشیه کوچک‌تر با مشکل مواجه شده و هر دو شرکت ال‌جی دیسپلی و BOE در برش داینامیک آیلند مشکل دارند.

صفحه نمایش آیفون ۱۵

در ادامه این مشکل باعث شده که BOE از تولید تا پایان سال دست بکشد و نمایشگرهای تولید شده اولد بدون برش را به سامسونگ تحویل دهد. این مسئله باعث شده سامسونگ سهم بالاتری از محموله‌های مورد انتظار ۲۰۲۳ را تولید کند.

اگرچه ال‌جی دیسپلی هنوز درخواست تولید انبوه را دریافت نکرده، برخی متخصصان معتقدند مشکل ال‌جی ممکن است به‌دلیل اختلال‌ در بخش‌های دیگر با ماژول دوربین سلفی باشد. بیشتر دوربین‌های سری آیفون ۱۵ از سنسورهای سونی استفاده می‌کنند، در حالی که لنز و سنسور دوربین با زوم پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس توسط ال‌جی اینوتک (LG Innotek) تهیه می‌شوند. با این وجود گفته شده تولید هر ۲ بخش ال‌جی پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

براساس این گزارش اپل احتمالا تولید آیفون ۱۵ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی را نسبت به نسخه پرو مکس ۶.۷ اینچی در اولویت قرار خواهد داد، چرا‌که تولید این مدل در حال حاضر با بیشترین مشکل مواجه است. در نتیجه عرضه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو تا قبل از زمستان تضمین می‌شود. اپل هرساله همه گوشی‌های خود را شهریور ماه عرضه می‌کند و احتمال عرضه محدود آیفون ۱۵ پرو مکس در هفته‌های اول پس از ورود به بازار جهانی وجود دارد.

اخبار مرتبط: