شرکت سامسونگ بهای زیادی به حریم شخصی و حفظ امنیت کاربر می‌دهد و امسال نیز در این راستا، دو ویژگی امنیتی جدید سامسونگ برای دستگاه‌های گلکسی عرضه می‌شود.

سامسونگ طی چند سال گذشته، قابلیت‌های امنیتی چون Knox و Secure Folder را برای گوشی‌ها و تبلت‌های خود عرضه کرده و نشان می‌دهد که به این حوزه توجه خاصی دارد. امسال نیز با ادامه همین مسیر، شاهد عرضه دو ویژگی امنیتی جدید Quick Share Private Sharing و Samsung Cloud Enhanced Data Protection هستیم.

در پی ارائه قابلیت‌های جدید، در Quick Share حالتی تحت نام Private Sharing قرار گرفته که می‌توانید با کلیک بر روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه در این اپلیکیشن، آن را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، قابلیت به اشتراک گذاشتی 20 فایل با حداکثر حجم 200 مگابایت را دارید. این قابلیت، دقیقاً مناسب به اشتراک گذاشتن فایل‌های شخصی است زیرا می‌توانید انتخاب کنید کدام یک از مخاطبین‌تان به آن دسترسی داشته باشد. از طرف دیگر، می‌توانید فایل‌ها را نیز به صورت زمان‌دار ارسال کنید و با سپری شدن این زمان، دیگر فرد مقابل دسترسی به آن نخواهد داشت. در نهایت، می‌توانید تعیین کنید و ببینید که چه کسانی به این فایل دسترسی داشته باشند. تمامی این تنظیمات نیز در هر لحظه و به سادگی، قابل تغییر است.

فایل‌هایی که با قابلیت Private Sharing به اشتراک می‌گذارید، قفل شده و برای طرف مقابل فقط قابل مشاهده است. بدین ترتیب، وی هرگز نمی‌تواند فایل شما را برای کس دیگری ارسال کند. علاوه بر آن، حتی اسکرین‌شات گرفتن از این محتوا هم قفل بوده و فرد مقابل این امکان را ندارد. به گفته شرکت سامسونگ، از تکنولوژی‌های امنیتی مربوط به بلاکچین برای تضمین امنیت این قابلیت کمک گرفته شده است.

دو ویژگی امنیتی جدید سامسونگ

قابل ذکر است که ویژگی امنیتی جدید سامسونگ، فقط بر روی گوشی‌های این برند کار می‌کند و اگر طرف مقابلتان آیفون یا دستگاه اندرویدی از برندی دیگر داشته باشد، خبری از Private Sharing نخواهد بود. در حال حاضر، این قابلیت فقط از فایل‌های صوتی با فرمت‌های .mp3, .wav, .ogg, and .m4a، فایل‌های متنی با فرمت‌های .pdf و .txt، تصاویر با فرمت‌های .jpg, .jpeg, .png, .gif, .bmp, .webp, .heic, .dng و ویدئو با فرمت‌های .mp4, .mkv, .webm, 3gp, and .3g2 پشتیبانی می‌کند.

با عرضه سری گلکسی اس 24، قدمی محکم در زمینه ویژگی امنیتی جدید سامسونگ برداشته شد و این شرکت اقدام به قفل گذاری برای تمامی فایل‌های بک‌آپ کاربر و داده‌هایی که به کلاود ارسال می‌شود، کرد. با این قفل، داده‌هایی که وارد حساب سامسونگ کلاود شما می‌شود، حتی اگر از خود سرور نیز سرقت شود، بلا استفاده خواهد بود زیرا قفل آن، فقط بر روی گوشی شما باز خواهد شد. بدین ترتیب، حتی اگر در بدترین حالت ممکن، داده‌های سرور به سرقت برود، مشکلی برای هیچکدام از فایل‌های شما ایجاد نخواهد شد و برای کسی قابل استفاده نخواهد بود. برای فعال کردن این گزینه، وارد قسمت تنظیمات شوید، Security and privacy را انتخاب کنید، More security settings را انتخاب کنید و روی Enhanced data protection کلیک کنید. در این صفحه، دو گزینه Enhanced data protection و Encrypt Synced Data را فعال کنید.

با فعال کردن ویژگی امنیتی جدید حساب کاربری کلاود، سیستم یک کد ریکاوری به شما می‌دهد که ضروری است آن را یادداشت و در جایی امن نگهداری کنید. به کمک این کد، در صورتی که مشکلی پیش بیاید، دوباره می‌توانید به راحتی به حساب سامسونگ خود وارد شوید و اطلاعات ارسال شده به کلاود را بازیابی کنید.