امروز بر طبق اعلام رسمی، مشخص شد که تکنولوژی SSD جدید سامسونگ که QLC 9th-generation V-NAND نام دارد، وارد مرحله تولید انبوه شده است.

سری حافظه‌های V9 QLC در ابتدا در ماه نوامبر توسط سامسونگ معرفی شدند و بالاخره در طی هفته جاری، این غول تکنولوژی تایید کرد که این حافظه‌های جدید، به تولید انبوه می‌رسند. ساخت این نسل جدید از تکنولوژی حافظه، تنها چند ماه پس از معرفی TLC 9th-generation V-NAND از سوی سامسونگ آغاز شده و می‌توان گفت کره‌ای‌ها پیشرفتی بسیار چشم‌گیر در این زمینه داشته‌اند. هدف سامسونگ استحکام جایگاه خود به عنوان پیشتاز بازار حافظه‌های NAND است که با شعار سرعت بالا و قدرت بالا، محصولاتی ارزشمند با قابلیت‌های شگفت‌انگیز عرضه کرده است.

تکنولوژی SSD جدید سامسونگ در مقایسه با مدل قبلی یعنی V7 QLD، در زمینه چگالی افزایشی 86 درصدی داشته است. به لطف این موضوع، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این مدل حافظه‌ها به 3.2 گیگابایت بر ثانیه رسیده است! علاوه بر آن، مدل‌های جدید از بافرهای SLC/TLC نیز به طول کامل پشتیبانی می‌کنند.

تکنولوژی SSD جدید سامسونگ

شرکت سامسونگ از تکنولوژی Designed Mold استفاده کرده است تا فاصله بین WLها را به شکلی بهینه تنظیم کند. این تکنولوژی باعث می‌شود هماهنگی و کیفیت هر سلول در لایه‌های مختلف حافظه حفظ شود و مشکلی برای سلول‌ها به وجود نیاید. علاوه بر آن، از تکنولوژی Channel Hole Etching ساخته خود سامسونگ نیز استفاده شده است تا بالاترین تعداد لایه‌ها در کل این صنعت، ساخته شود. برای کنترل و پایش تغییرات وضعیتی سلول‌ها نیز از تکنولوژی Predictive Program استفاده شده است تا احتمال به وجود آمدن هر مشکلی را به حداقل برساند.

تمامی این قابلیت‌ها، به طرز واضحی منجر به بهبود پردازش و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد و قدمی محکم در نسل AI به حساب می‌آید. تکنولوژی SSD جدید سامسونگ قرار است بازار حافظه‌های SSD را برای همیشه متحول سازد و حافظه‌هایی پیشرفته ابداع کند تا سیستم‌های مختلف را آماده ورود به عصر تکنولوژی هوش مصنوعی سازد.