سامسونگ توانسته است به واسطه هوش مصنوعی به کار رفته در محصولاتش و عملکرد خوب بخش موبایل، سود 15 برابری در سه ماهه دوم سال 2024 کسب کند.

سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2024 عملکردی استثنایی از خود نشان داد. این شرکت کره‌ای با افزایش 15 برابری سود عملیاتی نسبت به سه ماهه اول سال، رکورد جدیدی را ثبت کرد. رشد چشمگیر سامسونگ در این دوره نتیجه‌ عملکرد موفق در بخش‌های مختلف کسب‌وکار آن است. در ادامه، به بررسی نقاط قوت و چالش‌های سامسونگ خواهیم پرداخت.

یکی از دلایل اصلی این موفقیت، بهبود قیمت نیمه‌رساناها به دلیل رونق هوش مصنوعی است که باعث شد سامسونگ نتایج بسیار خوبی کسب کند. براساس اطلاعات منتشر شده توسط سامسونگ، درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال 2024 تقریباً به 7.52 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با 502.5 میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل، افزایش بسیار چشمگیری است.

آمار فصل دوم 2024 به‌دلیل افزایش تقاضای هوش مصنوعی

افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی باعث بهبود قیمت تراشه‌های کامپیوتری شد که به نفع سامسونگ تمام شد. علاوه‌براین، افزایش فروش گوشی‌های هوشمند و تلویزیون نسبت به سال گذشته نیز به رشد سود 15 برابری این شرکت کمک کرد. بخش تولید تراشه‌ها با کسب 6.45 تریلیون وون، حدود 61.8 درصد از کل سود را به خود اختصاص داد که بالاترین میزان سود از سه ماهه دوم سال 2022 تاکنون است.

افزایش تقاضا برای تراشه‌های حافظه پرسرعت مانند DRAM و HBM که در کاربردهای هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شدت رشد کرده است. همچنین، استفاده از تراشه‌ها در مراکز داده نیز افزایش یافته است. سامسونگ در رقابت تنگاتنگ برای تامین تراشه‌های حافظه پرسرعت HBM3E برای شرکت انویدیا موفق بوده و توانسته است مراحل تست را با موفقیت پشت سر بگذارد. با وجود کاهش اندکی در ارسال گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم، سامسونگ همچنان توانست 54 میلیون دستگاه را به بازار عرضه کند.

سامسونگ توانست با کسب 18 درصد سهم بازار، عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند جهان را در سه ماهه دوم حفظ کند و اپل را پشت سر بگذارد. اگرچه کاهش موقتی در ارسال گوشی‌های هوشمند در این دوره رخ داده است، اما سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که باتوجه به اضافه شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی به گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند، میزان فروش در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت. بااین‌حال، سامسونگ هنوز اطلاعات مالی مربوط به سه ماهه سوم را منتشر نکرده است.