به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، از سال ۲۰۲۵ میلادی کمپانی سامسونگ قصد دارد گوشی هوشمند با نمایشگر رول‌شونده بسازد.

کمپانی محبوب و مشهور کره‌ای سامسونگ یکی از پیشگامان صعنت گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که طی سال‌های گذشته با عرضه بهترن گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده و پرچمدار توانسته طیف وسیعی از کاربران را جذب محصولات این شرکت کند. اولین گوشی هوشمند تحت عنوان گلکسی در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد که استقبال نسبتا خوبی از آن شد. سپس سامسونگ تلاش کرد گوشی‌های گلکسی باکیفیت بیشتری را معرفی کند که قابلیت‌های بیشتری را نظیر دوربین باکیفیت‌تر پشتیبانی می‌کند.

سال ۲۰۱۰ میلادی، با عرضه سری گلکسی اس سرآغازی برای بهترین گوشی‌های غول فناوری کره‌ای بود که اکنون شاهد به‌روزترین و بهترین محصول آن‌ها یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا هستیم که با پشتیانی از سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با زوم ۱۰ برابری به‌عنوان برترین گوشی هوشمند بازار در بخش سیستم دروبین محسوب می‌شود. اخیرا نیز اخبار تازه‌ای درباره ویژگی‌ها دوربین این سری گلکسی اس ۲۴ به‌گوش می‌رسد که نشان می‌دهد سامسونگ برنامه‌های تازه‌ای برای آن دارد.

گوشی هوشمند سامسونگ با نمایشگر رول‌شونده

اما از همه مهم‌تر، سامسونگ در سال ۲۰۱۹ میلادی، با عرضه اولین نسل از سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ دنیای جدیدی از گوشی‌های هوشمند را به کاربران نشان داد؛ این گوشی با استقبال کاربران مواجه شد و افراد بسیاری برای خرید گوشی‌های تاشو سامسونگ روانه بازار شدند. نسل اول تا چهارم صفحه‌نمایش دستگاه‌های تاشدنی یک فرورفتگی داشتند که سامسونگ با به‌کارگیری فناوری لولای قطره‌ای تلاش کرد آن را در معرفی نسل پنچم برطرف کند.

همان‌طور که گفتیم گوشی‌های تاشو هنوز از مشکلات خاصی برخوردار هستند که سامسونگ باید به برطرف کردن آن‌ها بپردازد، اما یک افشاگر معروف توییتری با نام مستعار «Revegnus» می‌گویند غول کره‌ای قصد دارد از سال ۲۰۲۵ میلادی شروع به تولید انبوه گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش رول‌شونده بسازد که با یک تغییر انقلابی در صعنت را توسط سامسونگ شاهد خواهیم بود. دستگاه‌های آینده باید از فناوری پیشرفته دوربین زیر پنل برخوردار شوند که گوشی قابلیت چرخشی یا رول‌شوندگی را داشته باشد.

یادآوری می‌شود این افشاگری با نمایش‌ها و تیزرهای سابق سامسونگ برای ارائه یک صفحه‌نمایش خاص مطابقت دارد. در رویداد K-Display 2022، کمپانی یادشده از نمونه‌‌های اولیه صفحه‌نمایش رول‌شونده، تبلت‌های تاشو و محصولات جدید و جالبی به‌نام‌های «Flex G» و «Flex S» رونمایی کرد. بنابراین این احتمال وجود دارد سامسونگ زودتر از آنچه فکرش را می‌کنیم اقدام به ساخت گوشی با نمایشگر رول‌شونده کند.

نمایشگر رول‌شونده سامسونگ

گواهی دیگر به‌تایید ساخت گوشی هوشمند با نمایشگر‌های منعطف و رول‌شونده در کنفرانس SID بود که هفته قبل در ایالات متحده برگزار شد. در جریان برگزاری این مراسم، کمپانی سامسونگ دیسپلی طرحی از یک پنل اولد انعطاف‌پذیر و روش‌شونده ۱۲.۴ اینچی ارائه کرد؛ نمایشگر مذکور با کشش از ۴۹ میلی‌متر تا ۲۵۴.۴ میلی‌متر و قدرت برزگ‌نمایی ۵ برابری توانست حاضران را بسیار مجذوب و متعجب کند. همچنین این صفحه‌نمایش پیشرفته حاشیه‌ای نداشت که نشان می‌دهد اپل و سامسونگ رقابت سختی برای عرضه نمایشگر‌های بدون حاشیه دارند.

علاوه‌براین، غول رسانه‌ای Elec، در گزارش‌های گذشته‌اش اشاره‌ای به همکاری سامسونگ، ال‌جی و اپل کرد و گفت هدف آن‌ها توسعه نمایشگر‌های اولد بدون حاشیه است؛ چشم‌انداز دستیابی به یک گوشی با صفحه‌نمایش رول‌شونده و بدون حاشیه قطعا به تجربه کاربری کمک زیادی می‌کند و بیانگر پیشرفت بدون وقفه دنیا فناوری خواهد بود.

کمپانی اپل نیز پتنتی برای دستگاه‌هی با قابلیت رول‌شونده به‌ثبت رسانده و احتمالا قصد دارد محصولات نسل جدیدش را مانند آیفون‌، آیپد و مک‌بوک‌ها را با صفحه‌نمایش انعظاف‌پذیر تولید کند. افشاگری‌های سابق بیان می‌کردند غول اهل کوپرتینو تلاش می‌کند تا مک‌بوک‌های صفحه‌ تاشو را تا سال ۲۰۲۶ میلادی وارد بازار کند. دست‌یابی به چنین هدف بلند‌پروازانه‌ای برای اپل و سامسونگ مستلزم پیشرفت‌های بیشتر در فناوری است. هردو کمپانی ال‌جی و سامسونگ درحال اصطلاح فناوری پوشش لایه نازک (TFE) و دوربین زیر پنل (UPC) هستند.

اخبار مرتبط: سامسونگ نسخه FE سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ را می‌سازد