به‌گزارش یک افشاگر توییتری، کمپانی سامسونگ قصد دارد نسخه اقتصادی FE از سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ را بسازد.

همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های تاشو به‌دلیل فناوری پیچیده و استفاده از نمایشگر‌های تاشدنی قیمت‌های بسیار بالایی دارند که باعث می‌شود بخش عمده‌ای از کاربران قدرت خرید آن را نداشته باشند؛ همچنین گروه دیگری از کاربران حرفه‌ای که تعدادشان کم نیست ترجیح می‌دهند در این مقطع زمانی که گوشی‌های تاشو با مشکلات فنی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند از خرید آن‌‌ها صرف‌نظر کرده و از دستگاه‌های عادی موجود در بازار بهره‌مند شوند.

سامسونگ به‌عنوان اولین کمپانی سازنده گوشی‌های تاشو، تولید این نوع دستگاه‌ها را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد که با استقبال گرم کاربران روبه‌رو شد، اما پس از مدت‌زمان اندکی به‌دلیل مشکلات فنی و طراحی ناقص آن که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شکاف بین پنل و فرورفتگی نمایشگر داخلی اشاره کرد. باوجوداین، غول کره‌ای امسال تلاش کرد با استفاده از فناوری لولای قطره‌ای میزان فرورفتگی را بکاهد، اما پس از عرضه گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ هنوز فرورفتگی وسط نمایشگر قابل مشاهده و لمس است که برای بسیاری از کاربران اذیت‌کننده است.

در ابتدا اشاره‌ای به قیمت دستگاه‌های تاشو کردیم و گفتیم این گوشی‌ها از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ به‌عبارتی دقیق‌تر، قیمت پایه گلکسی زد فولد ۵ از ۱۷۹۹ دلار و قیمت پایه گلکسی زد فلیپ ۵ از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود که براساس پیکربندی‌های مختلف بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار افزایش قیمت خواهند داشت. بنابراین قیمت دستگاه مانع بزرگی برای برخورداری طیف وسیعی از کاربران از گوشی‌های تاشو می‌شود. یک افشاگر توییتری سرشناس بانام مستعار «Tech Reve» با انتشار توییتی اعلام کرد سامسونگ قصد دارد نسخه اقتصادی FE را از گلکس زد فولد و گلکسی زد فلیپ بسازد.

Galaxy series FE version

البته این افشاگر اشاره کرد توسعه و تولید انبوه این نسخه اقتصادی پس از معرفی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ انجام می‌شود و کاربران از سال آینده میلادی می‌توانند انتظار یک قاتل پرچمدار با قیمت مناسب و زیر هزار دلار داشته باشند. همچنین یادآوری می‌شود سامسونگ به‌زودی از گلکسی اس ۲۳ FE رونمایی می‌کند و احتمالا نسخه‌های بعدی FE از سری اس به‌صورت سالانه تولید می‌شود.

یادآوری می‌شود شایعات را نباید ازسوی افشاگران با جدیت دنبال کرد، چراکه احتمال دارد اخبار و اطلاعات مربوط به‌ آن‌ها درست و دقیق نباشد؛ همچنین اخبار تولید گوشی‌های جدید همیشه باید ابتدا به تایید کمپانی سازنده برسد تا مطمئن شویم نسل جدید یا نسخه‌ای اقتصادی قرار است وارد مرحله تحقیق‌وتوسعه یا تولید شود. بااین‌حال، می‌توان گفت نسخه FE گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ ساخته خواهد شد، چراکه سامسونگ می‌خواهد تعداد کاربران گوشی‌های تاشو افزایش یابد.

علاوه‌براین، درو بلکارد، معاون فروش و بازاریابی گوشی‌های هوشمند سامسونگ طی مصاحبه‌ای اختصاصی با نشریه «Tom's Guide» عنوان کرد به‌زودی قیمت تاشوها کاهش می‌یابد؛ حرف‌های بلکارد و افشاگر توییتری بایکدیگر مطابقت دارند و می‌توان نتیجه گرفت سامسونگ روی به تولید گوشی‌های تاشو مقرون‌به‌صرفه FE می‌آورد.

اکنون سوالی که احتمالا ذهن کاربران را درگیر خواهد کرد آن است که کدام‌یک از تاشوهای سامسونگ نسخه‌ FE را دریافت می‌کنند؟ گلکسی زد فولد ۶ نسخه‌ای بسیار گران‌تر خواهد بود که اگر سال آینده افزایش قیمت داشته باشد به قیمت پایه ۲۰۰۰ دلار می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت گلکسی زد فولد ۶ نیاز بیشتر به نسخه اقتصادی دارد، اما اگر گلکسی زد فلیپ ۶ هم مدل FE را داشته باشد می‌‌توان گفت کاربران یک گوشی تاشو با قیمت ۵۰۰ دلار خواهند داشت.

اخبار مرتبط:‌