امروز شرکت سامسونگ اعلام کرد که سریع‌ترین هارد SSD جهان از نوع PCIe 5.0 با موفقیت وارد مرحله تولید انبوه شده است.

چندماه پیش گفته شد شرکت سامسونگ قصد تولید هارد SSD از نوع PCIe 5.0 را دارد که سرعتی باورنکردنی ارائه می‌دهد و با کد اسم PM9E1 شناخته می‌شود. ظاهراً این هارد قرار است با تکنولوژی ضد سرقت ویژه‌ای تولید شود. این هارد کنترلر شخصی‌سازی شده SSD که توسط خود سامسونگ و با تکنولوژی 5 نانومتری خلق شده است. علاوه بر آن، هشت تراشه داخلی از نوع V-NAND نیز دارد. سرعت خواندن داده در این هارد به 14.5 گیگابیت و سرعت نوشتن نیز به 13 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که رقمی باورنکردنی است.

گفته می‌شود که سریع‌ترین هارد SSD جهان ظرفیت بهبودیافته، مصرف برق کمتر، امنیت بیشتر و سرعت بسیار بیشتر را در مقایسه با مدل قبلی سامسونگ، یعنی PM9A1a به کاربر تقدیم می‌کند. این قطعه به لطف سرعت پردازش بسیار بیشتری که دارد، مناسب تمامی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که نیاز به پردازش سریع حجم بالایی از داده دارد.

سریع‌ترین هارد SSD جهان

هارد PM9E1 از ظرفیت 512 گیگابایت تا 4 ترابایت در دسترس است. این مدل نسبت به سری قبلی، 50 درصد کم مصرف‌تر شده و همین باعث می‌شود گزینه‌ای عالی برای لپ‌تاپ‌های مدرن باشد. بر روی آن، از سیستم Security Protocol and Data Model ورزن 1.2 استفاده شده که امنیت بسیار بیشتری را در دسترس‎‌تان قرار می‌دهد. این سیستم امنیتی باعث می‌شود که سرقت یا جعل داده از طریق این هارد، تقریباً غیرممکن شود.

یانگچول بائه، معاون اجرایی بخش حافظه شرکت سامسونگ، در مورد سریع‌ترین SSD جهان عنوان کرد: «مدل PM9E1 که یک کنترلر 5 نانومتری نیز در آن لحاظ شده، یکی از کم‌مصرف‌ترین محصولات این صنعت بوده و کارایی تصورنشدنی ارائه می‌دهد که توسط همکارانمان نیز تایید شده است. در دنیای در حال پیشرفت هوش مصنوعی، مدل PM9E1 تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌های سامسونگ شده که بسیاری از شرکت‌ها، می‌توانند هوش مصنوعی‌های خود را بر اساس آن تولید و عرضه کنند».