سامسونگ در اقدامی برای ارتقاء تجربه کاربرانش در کره جنوبی، قابلیت فیلتر پیامکهای تبلیغاتی را در گوشیهای هوشمند این کشور به طور اختصاصی بهبود میبخشد.
دریافـت حجم انبوهی از پیامکهای تبلیغاتی ناخواسته برروی گوشیهای هوشمند، مشکلی فراگیر و مشترک برای تمامی کاربران است. این معضل، بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی یا نوع دستگاه هوشمند، برتجربه همه ما تأثیر منفی گذاشته و حتی دامنگیر کاربران گوشیهای غیر اندرویدی نیز شده است.
به منظور ارتقاء سطح امنیت و کاربری، تولیدکنندگان گوشیهای هوشمند درحال همکاری با سایر سرویسدهندگان برای بهبود قابلیت فیلتر کردن پیامهای تبلیغاتی در محصولاتشان هستند.
شرکت سامسونگ در راستای ارتقاء امنیت و بهبود تجربه کاربری برای مشتریان خود در کره جنوبی، از راهاندازی یک سرویس جدید فیلترینگ پیامهای اسپم یا تبلیغاتی بر روی گوشیهای هوشمند گلکسی در نیمه دوم سال جاری ۲۰۲۴ خبر داد. اینسرویس، محصول همکاری مشترک سامسونگ با آژانس امنیت اینترنت کره (KISA) است.
آژانس KISA با تأمین دادههای تأییدشده اسپم، سامسونگ را قادر میسازد تا قابلیت فیلتر پیامکهای تبلیغاتی یا ناخواسته را را در گوشیهای هوشمند گلکسی به طور قابلتوجهی ارتقاء بخشد. فیلتر پیامکهای تبلیغاتی به صورت پیشفرض فعال نخواهد بود و کاربران میتوانند با مراجعه به تنظیمات گوشی، در صورت تمایل آن را به صورت دستی فعال کنند. پس از فعالسازی، پیامهای اسپم به پوشهای مجزا منتقل شده و از صندوق ورودی اصلی جدا میشوند.
در صورت تشخیص پیامهای مخرب، آنها بهطور خودکار مسدود خواهند شد. همچنین، کاربران میتوانند در صورت اشتباه سیستم در شناسایی یک پیام به عنوان اسپم، به صورت دستی آن را بررسی و بازیابی کنند.
این قابلیت، حاصل همکاری مشترک سامسونگ و KISA است که در اسفندماه سال ۱۴۰۲ اعلام شد. پیش از عرضه عمومی این ویژگی برای تمامی کاربران در نیمه دوم سال، آزمایشهای اولیهای تا تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد گرفت. با توجه به محدود بودن این سرویس به کره جنوبی، کاربران سایر کشورها فعلا از آن بهرهمند نخواهند شد. با اینحال، سامسونگ برای ارتقاء قابلیت تشخیص پیامها و تماسهای اسپم در گوشیهای گلکسی، با دیگر سرویسدهندگان در کشورهای مختلف همکاری میکند.
اخبار مرتبط:لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول