به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ در گذشته اعتبار چندانی نداشتند و اپل به عنوان پیشرو، سامسونگ را از عرصه رقابت دور کرده بود اما طی سال‌های اخیر کمپانی سامسونگ با ارائه آپدیت‌های چهارساله توانسته است تا حدودی این شکاف بین دو کمپانی را پر کند.

تمام دستگاه‌هایی که بر مبنای نرم‌افزارها کار می‌کنند به فاصله زمانی مشخص نیازمند به‌روزرسانی سخت افزاری و همچنین برنامه‌ها یا به‌اصطلاح آپدیت نرم‌افزاری هستند تا دچار اخلال نشوند و عملکرد بهتری داشته باشند. در این راستا کمپانی‌های ارائه کننده محصول هم برای بهبود عملکرد، هرازچندگاهی آپدیت‌های بعضی از محصولاتشان را ارائه می‌دهند. بر این اساس کمپانی سامسونگ نیز به‌روزرسانی نرم‌افزاری دستگاه‌های ساخت این شرکت را به فواصل زمانی معینی ارائه می‌کند که قصد داریم در این نوشته به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ و تبلت‌ها و پوشیدنی‌های این شرکت را بررسی کنیم.

در گذشته به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ برای مدت 2 سال اعتبار داشت درصورتی‌که اپل در این زمینه بهتر از سامسونگ عمل می‌کرد و به‌روزرسانی‌های طولانی مدت برای دستگاه‌های برند این شرکت ارائه می‌داد که این خود عاملی برای در دست گرفتن بازار بود اما طی سال‌های اخیر کمپانی سامسونگ توانست با طولانی‌تر کردن زمان ارائه به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ فاصله خودش را با کمپانی اپل کم کند و رقابت بین این دو غول فناوری دنیا تنگاتنگ شود. در سال 2022 سامسونگ اعلام کرد که بعضی از گوشی‌های ساخت این شرکت تا 4 سال پیاپی ارتقاء رابط کاربری One UI و اندروید را دریافت می‌کنند. در این راستا گوشی‌ گلکسی S21 با دریافت به‌روزرسانی امنیتی 5 ساله باعث گرم کردن بازار رقابت سایر برندها برای انجام چنین حرکات مشابهی شد.

One UI 6.1

با این حال گوشی‌های اقتصادی به‌روزرسانی طولانی‌مدت را دریافت نمی‌کنند و تنها بعضی از دستگاه‌های سامسونگ مشمول آپدیت‌های نرم‌افزاری زمان‌دار خواهند شد. اما با توجه به اینکه گلکسی S24 با رابط کاربری One UI 6.1 و اندروید 14 اکنون به بازار عرضه شده و قرار است آپدیت 7 ساله نرم‌افزاری و امنیتی دریافت کند، انتظار می‌رود که رابط کاربری One UI 6.1 برای سایر دستگا‌ه‌های سامسونگ که مشمول سیاست به‌روزرسانی بلندمدت می‌شوند ارائه شود. توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی در یک روز عرضه نخواهد شد. هرچند با درنظر گرفتن مدت به‌روزرسانی 6 ساله که برای دستگاه‌های آیفون ارائه می‌شود، به‌روزرسانی امنیتی 4 ساله دستگاه‌های سامسونگ هنوز در مقایسه با رقیب دیرینه‌اش عقب‌تر است اما این خود پیشرفتی در زمینه افزایش عمر محصولات سامسونگ محسوب می‌شود.

اما کدام دستگاه‌های برند سامسونگ مشمول به‌روزرسانی بلندمدت می‌شوند؟ به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ شامل کدام سری از آن‌هاست؟

android

باید بگوییم که علاوه بر گوشی‌های گلکسی سری S و سری Z و تبلت‌های گلکسی، ساعت‌های هوشمند سامسونگ مجهز به One UI Watch و Wear OS هم مشمول تعهد به‌روزرسانی امنیتی برای 4 سال خواهند بود.

لیست محصولات سامسونگ مشمول ارتقاء 4 ساله از ژانویه 2024

به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S

سامسونگ گلکسی S24

سامسونگ گلکسی +S24

سامسونگ گلکسی S24 اولترا

سامسونگ گلکسی S23

سامسونگ گلکسی S23+

سامسونگ گلکسی S23 اولترا

سامسونگ گلکسی S23 FE

سامسونگ گلکسی S22

سامسونگ گلکسی S22+

سامسونگ گلکسی S22 اولترا

سامسونگ گلکسی S21 (آخرین به‌روزرسانی: اندروید 15)

سامسونگ گلکسی S21+ (آخرین به‌روزرسانی: اندروید 15)

سامسونگ گلکسی S21 (آخرین به‌روزرسانی: اندروید 15)

سامسونگ گلکسی S21 اولترا (آخرین به‌روزرسانی: اندروید 15)

سامسونگ گلکسی S21 FE (آخرین به‌روزرسانی: اندروید 15)

تمام گوشی‌های گلکسی سری S که در آینده عرضه خواهند شد.

به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ تاشو گلکسی سری Z

سامسونگ گلکسی Z Fold 6

سامسونگ گلکسی Z Fold 5

سامسونگ گلکسی Z Fold 4

سامسونگ گلکسی Z Flip 6

سامسونگ گلکسی Z Flip 5

سامسونگ گلکسی Z Flip 4

سامسونگ گلکسی Z Fold 3 (آخرین به‌روزرسانی: اندروید 15)

سامسونگ گلکسی Z Flip 3 (آخرین به‌روزرسانی: اندروید 15)

همه گوشی‌های گلکسی سری Z که در آینده عرضه خواهند شد.

تبلت‌های Galaxy سامسونگ

سامسونگ گلکسی Tab S9

سامسونگ گلکسی Tab S9+

سامسونگ گلکسی Tab S9 اولترا

سامسونگ گلکسی Tab S8

سامسونگ گلکسی Tab S8+

سامسونگ گلکسی Tab S8 اولترا

همه دستگاه‌های Galaxy Tab سامسونگ سری S

ساعت‌های Galaxy سامسونگ

سامسونگ گلکسی Watch 6

سامسونگ گلکسی  Watch 6 Classic

سامسونگ گلکسی Watch 5

سامسونگ گلکسی Watch 5 pro

سامسونگ گلکسی Watch 4 (آخرین به‌روزرسانی: 2025)

سامسونگ گلکسی  Watch 4 Classic(آخرین به‌روزرسانی: 2025)

به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری A

سامسونگ گلکسی A55 5G

سامسونگ گلکسی A33 5G

سامسونگ گلکسی A34 5G

سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A54 5G

سامسونگ گلکسی A73 5G

لازم به ذکر است که با آنکه سامسونگ متعهد شده که به تمام گوشی‌های پرچمدار گلکسی سری S و گوشی‌های تاشوی گلکسی سری Z برای مدت 4 سال به‌روزرسانی ارائه دهد اما از زمان اعلام این موضوع تا به‌حال به‌روزرسانی گوشی‌های سامسونگ تنها برای گلکسی‌های سری ‌A ارائه می‌شوند. البته می‌توان انتظار داشت که در آینده این لیست افزایش یابد و تعداد بیشتری از محصولات سامسونگ در لیست به‌روزرسانی قرار گیرند که مزیت آن علاوه بر بهبود عملکرد هرکدام از آن‌ها صرفه اقتصادی به جهت عدم نیاز به تعویض گوشی یا هرکدام از محصولات دیگر برای کاربران است.