ویژگی Samsung Pass به عنوان یک ویژگی کاربردی در جهت هماهنگ کردن امنیت کل اکوسیستم گلکسی به محصولات شرکت سامسونگ اضافه شده است.

سامسونگ برای مدیریت حساب‌ها یک سرویس امنیتی با نام Samsung Pass را راه‌اندازی کرده که کاربر می‌تواند با استفاده از اطلاعات بیومتریک خود نظیر اثر انگشت امنیت داده‌ها و حساب‌های کاربری‌اش را فراهم کند. اما برای استفاده از این سرویس کاربران باید با عضویت در حساب کاربری سامسونگ یا Samsung Account آن را فعال کنند. با این کار حساب سامسونگ روی تمام دستگاه‌های هوشمند متصل فعال شده و آن‌ها را با هم هماهنگ می‌کند. این ویژگی با همگام سازی اطلاعات و داده‌های شخصی و مهم روی تمام دستگاه‌های متصل این امکان را فراهم می‌آورد تا با ذخیره‌سازی رمزهای عبور و داده‌ها نگرانی‌ بابت فراموش کردن این اطلاعات برطرف شود. در زیر به ویژگی و آپشن‌های مختلف Samsung Pass در دستگاه‌های هوشمند سامسونگ اشاره می‌کنیم.

ویژگی Samsung Pass در سامسونگ
  • حسگر اثر انگشت: حسگر اثر انگشت یک ویژگی مهم برای شناسایی و احراز هویت کاربر محسوب می‌شود که هر کاربر ازاین طریق می‌تواند به تمام اطلاعات و داده‌هایش درحالتی امن دسترسی داشته و نگرانی‌ها بابت هک این داده‌ها هم به‌دلیل خاص بودن اثر انگشت هر فردی از بین می‌رود.
  • Samsung Knox: ویژگی Samsung Knox در سرویس Samsung Pass از طریق ایجاد لایه‌های متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به محافظت از داده‌ها در برابر تهدیدات امنیتی می‌پردازد. این پلتفرم مدت 10 سال است که موفق به کسب گواهینامه CC شده است.
  • تاییدیه بیومتریک: تاییدیه بیومتریک از ویژگی‌های خاص هر فرد شامل عنبیه چشم، اثر انگشت و بعضی از مشخصات چهره برای احراز هویت استفاده می‌کند.
  • Pass Key: ویژگی Pass Key از تلفیق اطلاعات قفل صفحه و اطلاعات بیومتریک شخص برای رمزنگاری و حفاظت از اطلاعات هر کاربر استفاده می‌کند. این کار هم امننیت داده‌ها را حفظ می‌کند و هم دسترسی آسان و سریع به بخش‌های مختلف گوشی را فراهم می‌کند. به‌طور مثال زمانیکه کاربر قصد استفاده از فروشگاه آنلاین را دارد و می‌خواهد حساب کاربری‌اش را باز کند با کلیک روی گزینه Pass Key می‌تواند در کادر باز شده با وارد کردن اطلاعات قفل صفحه یا با استفاده از اطلاعات بیومتریک بدون نیاز به رمزعبور به حساب کاربری‌اش دسترسی پیدا کند.

در خاتمه یادآور می‌شویم که قابلیت Samsung Pass با استفاده از ترکیب اطلاعات بیومتریک و راه‌حل‌های امنیتی در سامسونگ قادر است امنیت داده‌های هر کاربر را حفظ کند.