گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ درحال انجام تغییرات قابل توجهی در رابط کاربری One UI است. گفته می‌شود تغییرات در رابط‌ کاربری One UI 7 الهام‌گرفته از iOS 18، خواهد بود که جدیدترین نسخه سیستم عامل آیفون اپل هستند.

سامسونگ درحال برنامه‌ریزی برای یک تغییر اساسی در رابط کاربری One UI 7 است. این خبر هفته گذشته منتشر شد و از آن زمان به بعد جزئیات بیشتری در مورد این به‌روزرسانی فاش شده است. نظرات در مورد اینکه این تغییر مثبت یا منفی است، احتمالا متفاوت باشد.

طبق‌اطلاعات فاش‌شده توسط کاربران در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، One UI 7 دارای یک تغییر بصری چشمگیر خواهد بود یعنی One UI 7 الهام‌گرفته از iOS 18 اپل است. مهم‌ترین تغییر مربوط به آیکون‌ها است که گرد شده و دارای جلوه سه‌بعدی ظریفی مشابه با آیکون‌های macOS یا VisionOS خواهد بود. علاوه‌براین، کاربران قادر خواهند بود اقدامات سریع روی صفحه قفل را شخصی‌سازی کنند. درحالی‌که برخی از شخصی‌سازی‌ها درحال‌حاضر امکان‌پذیر است، One UI 7 ممکن است امکان دسترسی به طیف گسترده‌تری از برنامه‌ها از صفحه قفل را فراهم کند.

تغییرات عملکردی قابل‌توجهی نیز ممکن است در پنل اطلاع‌رسانی ایجاد شود. براساس اطلاعات منتشر شده، One UI 7 دارای یک پنل اطلاع‌رسانی تقسیم شده خواهد بود؛ کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت راست پنل تنظیمات سریع را نشان می‌دهد، درحالی‌که کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت چپ، اعلان‌ها را نمایش می‌دهد.

همچنین، گفته‌ می‌شود که اپلیکیشن دوربین نیز با یک سیستم منو ساده‌تر بازطراحی شده است. دکمه‌های کنترل ظاهراً به پایین رابط کاربری منتقل خواهند شد تا دسترسی به تنظیمات پرکاربرد آسان‌تر شود. گرچه الهام گرفتن از عناصر رابط کاربری در دنیای موبایل امری رایج است، اما استفاده سامسونگ از ویژگی‌های الهام‌گرفته از iOS ممکن است با واکنش منفی برخی کاربران همراه باشد. احتمالاً در ابتدا اعتراضاتی صورت خواهد گرفت، اما تجربه نشان داده است که این تنش‌ها با گذشت زمان و سازگاری کاربران کاهش می‌یابد.

بااین‌حال، اطلاعات موجود در مورد One UI 7 هنوز قطعی نیست. با تکمیل شدن اندروید 15 و مشخص شدن ننهایی شدن چشم‌انداز رابط کاربری سامسونگ، جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد. انتظارمی‌رود نسخه آزمایشی رسمی One UI 7 در شهریورماه 1403 عرضه شود و در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ در مهرماه به‌طورکامل معرفی شود.