به‌نقل از یک افشاگر معروف چینی، سامسونگ روی توسعه سنسورهایی با ابعاد یک اینچی با رزولوشن فوق‌العاده بالا کار می‌کند و می‌توانند صنعت گوشی‌های هوشمند را پس از عرضه متحول کنند.

طی سال‌های اخیر، سامسونگ و سونی به‌عنوان پادشاه بی‌بدیل سنسورها و دوربین‌ گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شوند که نه‌تنها برای محصولات خودشان، بلکه برای سایر کمپانی‌ها مانند اپل سنسورهای فوق‌العاده باکیفیت و پیشرفته تولید و عرضه می‌کنند. البته باید یادآور شویم استراتژی این کمپانی‌های تفاوت‌های چشمگیری دارد؛ برای مثال، تمرکز غول فناوری کره‌ای روی تولید سنسورها با رزولوشن بالا است، اما سونی عمدتا سنسور دوربین‌های حرفه‌ای با ابعاد یک اینچی را تولید می‌کند.

توییت‌های Rvegnus درباره دو سنسور یک اینچی سامسونگ

باوجوداین، گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ روی توسعه دو سنسور جدید ISOCELL برای دوربین گوشی‌های هوشمند کار می‌کند که ISOCELL HW1 و ISCOCELL HW2 نامیده می‌شوند. اگر طرح نامگذاری نگاه کنید متوجه می‌شوید که این سنسور طرحی کاملا جدید و نوآورانه به‌شمار می‌روند؛ همچنین، رزولوشن یکسانی دارند اما تفاوت‌ها در جای دیگر رقم خواهد خورد که در ادامه این خبر بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم.

براساس اطلاعات افشاگر معروف چینی، Revegnus، سنسورهای جدید سامسونگ از رزولوشنی معادل ۴۳۲ مگاپیکسل برخوردار هستند، اما تفاوت‌های جالبی در آن وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، ابعاد سنسور ISOCELL HW1 به ۱/۱.۰۵ اینچ با پیکسل‌های ۰.۵۶ میکرومتری می‌رسد و سنسور ISOCELL HW2 از ابعادی معادل ۱/۱.۰۷ اینچ با پیکسل‌های ۰.۵ میکرومتری برخوردار می‌شود. اکنون متوجه شدید که سنسورهای سامسونگ دقیقا یک اینچی نیستند، اما به آن بسیار نزدیک هستند و می‌تواند تحت‌عنوان سنسور یک اینچی تولید و عرضه شوند.

سنسور سامسونگ ISCOCELL HW1 و ISOCELL HW2

درحا‌ل‌حاضر، هیچ‌گونه تاییدیه رسمی برای تولید این سنسورها یا بهره‌مندی از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند نسل جدید سامسونگ وجود ندارد. ازسوی‌دیگر، منبع خبری موردبحث ادعا می‌کند گلکسی زد فولد ۶ به همان سیستم دوربین گلکسی زد فولد ۵ مجهز می‌شود و گلکسی زد فولد ۷ از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP5 با ابعاد ۱/۱.۳ اینچی و پیکسل‌های ۰.۵ میکرومتری برخوردار خواهد شد؛ بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد باید مدت‌زمان طولانی‌تری را برای عرضه سنسورهای یک اینچی سامسونگ صبر کنیم.

درنهایت، تولید سنسور فوق‌پیشرفته و باکیفیت توسط غول فناوری کره‌ای می‌تواند باعث تحول عظیمی در صنعت گوشی‌های هوشمند شود و سایر سازندگان مانند اپل و شیائومی را مجبور به استفاده از سیستم دوربین قدرت‌مندتر و بهینه‌تر کند. بااین‌حال، احتمالا باید چند سالی منتظر توسعه و عرضه آن‌ها توسط سامسونگ باشیم و مشخص نیست در کدام یک از پرچمداران سری S یا تاشدنی‌های Z Fold شاهد حضور این سنسورها خواهیم بود.

اخبار مرتبط: