امروز به صورت رسمی شاهد رونمایی از مانیتور Odyssey Neo G9 سامسونگ بودیم که قرار است توانایی‌های جدیدی را در اختیار گیمر‌ها قرار دهد.

مراسم گیمزکام در حال برگزاری است و شرکت‌ها در این مراسم از آخرین تکنولوژی‌های گیمینگ خود رونمایی می‌کنند. سامسونگ هم در این مراسم شرکت کرده و مانیتور Odyssey Neo G9 را وارد دنیای گیمینگ کرده است. این دستگاه از یک پنل 57 اینچی خمیده استفاده می‌کند که می‌تواند وضوح تصویر بالا و زاویه دید گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

استفاده از یک پنل با این اندازه را تقریبا می‌توان به استفاده از دو صفحه نمایش 4K در کنار هم دانست. این پنل با نام G95NC شناخته می‌شود که در آن از تکنولوژی VA LCD استفاده شده است. رزولوشن مانیتور جدید سامسونگ 7680×2160 پیکسل اعلام شده که به وضوح نسبت تصویر 32:9 را نشان می‌دهد. این نسبت تصویر باعث می‌شود تا گیمر‌ها و کاربران حرفه‌ای بتوانند بدون نیاز به مانیتور دوم، تمامی کار‌های خود را در همین صفحه نمایش انجام دهند.

استفاده از پنل اولترا واید به گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا زاویه دید گسترده‌تری در بازی‌ها داشته باشند و بتوانند بخش بیشتری از بازی را در یک نگاه ببینند. باز کردن 4 برنامه به صورت همزمان در این مانیتور به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه‌تان را به 4 بخش مساوی معادل مانیتور‌های عادی تقسیم کنید.

مشخصات مانیتور Odyssey Neo G9

اما یکی از نقاطی که مانیتور Odyssey Neo G9 را از مانیتور‌های دیگر متمایز می‌کند، نرخ بروزرسانی تصویر آن است. این پنل می‌تواند تصاویر را با نرخ 240 هرتزی نمایش دهد که می‌تواند آن را معادل بروزرسانی 4 میلیارد پیکسل در 1 ثانیه دانست. ترکیب رزولوشن و نرخ بروزرسانی تصویر نشان می‌دهد که مانیتور جدید سامسونگ توانایی‌های بسیار زیادی در هر زمینه‌ای دارد.

برای انتقال تصویر به این پنل از پورت HDMI 2.1 استفاده شده که می‌تواند حدود 100 گیگابایت اطلاعات را در هر ثانیه منتقل کند. ممکن است بهره نبردن مانیتور Odyssey Neo G9 از تکنولوژی OLED کمی ناامید کننده به نظر برسد اما باید بدانید که صفحه نمایش این دستگاه از تکنولوژی مینی‌ ال‌ای‌دی استفاده می‌کند و می‌تواند روشنایی 2392 بخش صفحه را به صورت جداگانه تنظیم کند.

زمان پاسخ‌دهی پیکسل‌‌های مانیتور سامسونگ 1 میلی ثانیه اعلام شده که کیفیت بالای آن را نشان می‌دهد. این مانیتور از ماه اکتبر با قیمت 2500 دلار به فروش خواهد رسید که در مقایسه با رقبایی مثل مانیتور اپل، از قیمت بسیار خوبی برخوردار است.

اخبار مرتبط: سامسونگ گوشی هوشمند با نمایشگر رول‌شونده می‌سازد