سامسونگ و اپل، رقبای بزرگ یکدیگر در صنعت تکنولوژی هستند که حال، سامسونگ به مسخره کردن سری آیفون 16 و قابلیت‌های آن پرداخته است.

شرکت کره‌ای سامسونگ، اکثر اوقات سعی در مسخره کردن اپل برای محصولات و تصمیمات مختلفش دارد اما به‌نظر می‌رسد این‌بار، قضیه به خوبی همیشه پیش نرفته باشد. شرکت اپل روز گذشته در رویداد It’s GlowTime به معرفی سری آیفون 16، ایرپادهای نسل چهارم و اپل واچ سری 10 پرداخت. متاسفانه اپل واچ جدید، شباهتی کاملاً واضح به سری 9 دارد که همین بهانه دست سامسونگ داده تا به این محصول جدید و شباهتش به سری گذشته، طعنه بزند.

شرکت سامسونگ اکثر اوقات محصولات اپل را در زمینه قابلیت و نوآوری‌های مختلف مسخره کرده و باور دارد که غول آمریکایی، چندان در این زمینه عملکرد خوبی ندارد. با این حال، جدیدترین حرکت سامسونگ برای طعنه‌زدن به اپل خوب پیش نرفته است زیرا خود این غول کره‌ای، سال‌هاست که دیزاین و طراحی برخی از محصولاتش را حفظ کرده و تغییر نداده است.

اپل واچ سری 10 علی‌رغم شباهت ظاهری، تغییراتی ضروری و برجسته به همراه آورده است. در این ساعت هوشمند، اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر شده، ضخامت بدنه کاهش یافته و نسخه‌ای جدید با بدنه تیتانیومی نیز به عنوان گزینه‌ای برای خرید در نظر گرفته شده است. علاوه بر این‌ها، در قسمت نرم‌افزاری و قابلیت‌ها نیز تغییراتی اعمال شده است. متاسفانه تمامی این‌ها کافی نبوده زیرا کاربری به نام Quinn Nelson در شبکه اجتماعی ایکس، ظاهر این ساعت هوشمند را مسخره کرده و به شباهت واضح آن با نسل قبلی انتقاد کرده است.

تمسخر آیفون 16

حساب کاربری Samsung Mobile US در شبکه اجتماعی ایکس نیز یکی از توییت‌های قدیمی خود را دوباره مطرح کرده است. در این توییت قدیمی، سامسونگ نبود یک گوشی تاشو از سوی اپل را مسخره کرده و با ریتوییت کردن آن، عنوان کرده که هنوز هم منتظر رونمایی از چنین دستگاهی از سوی اپل است! همانطور که می‌دانید، این طعنه سامسونگ کاملاً وارد است زیرا تا به این لحظه، غول آمریکایی هیچ گوشی تاشویی معرفی نکرده و به اصطلاح، از قافله عقب مانده است.

در چند روز گذشته، شرکت سامسونگ قابلیت‌های هوش مصنوعی زیاد و بسیار متنوعی برای سری گوشی‌های گلکسی خود معرفی کرده که هر کدام بسیار کاربردی و جذاب هستند. حساب کاربری Samsung Mobile US در توییتی در این راستا عنوان کرد: «به نظر می‌رسد انتظارات از هوش مصنوعی را بسیار بالا برده‌ایم!». بدین ترتیب، طعنه‌ای به اپل در مورد قابلیت‌های هوش مصنوعی در سری آیفون 16 نیز زد.

سامسونگ در نهایت دست از این حرکات کشید و از مسخره کردن غول آمریکایی و محصولات جدید این شرکت، دست برداشت. قابل ذکر است که خود سامسونگ، از الگویی مشابه پیروی کرده و چندان دست به تغییرات ظاهری نمی‌زند. برای مثال، جدیدترین گوشی این شرکت یعنی گلکسی اس 24 FE شباهتی غیرقابل انکار با نسل قبلی خود دارد و واضح است که سامسونگ هیچ تغییر دیزاینی در این زمینه به کار نبرده است.