مارک زاکربرگ پس از مدت‌ها به‌کره می‌رود و شایعات حاکی از آن است که این سفر برای برگزاری جلسه‌ای با مدیرعامل سامسونگ برای شروع یک همکاری در زمینه هوش مصنوعی است.

مارک زاکربرگ مدیر عامل متا، هفته آینده به‌کره جنوبی سفر می‌کند. این اولین سفر او به‌این کشور در طول یک دهه گذشته است. آخرین بار در خرداد 1402 به‌کره رفته بود که در آن زمان اولین سفرش به‌کره هم محسوب می‌شد.

در حال حاضر جزئیات زیادی در مورد سفر او در دسترس نیست، اما اخبار و شایعات حاکی از آن است که زاکربرگ می‌خواهد با لی جائه یونگ، رئیس سامسونگ الکترونیکس ملاقات کند. این دو در سفر قبلی زاکربرگ به‌کره نیز ملاقاتی طولانی با یکدیگر داشتند.

در سال 2013 گزارش شد که زاکربرگ و لی جائه یونگ یک جلسه بسیار طولانی و هفت ساعته را برگزار کردند که خروجی آن منجر به‌راه اندازی پلتفرم Gear VR شد. این پلتفرم در همکاری با شرکت Oculus که یک شرکت فعال در حوزه واقعیت مجازی و متعلق به‌متا است، شکل گرفت. زاکربرگ و لی جائه یونگ در اواخر همان سال یک جلسه دیگر برای گفتگو در مورد همکاری‌های بیشتر برگزار کردند.

زاکربرگ همواره سعی در حفظ روابط خود با خانواده لی داشته است. به‌عنوان مثال او به‌خاطر درگذشت رئیس فقید سامسونگ و پدر لی جائه یونگ در مهرماه 1399، گل ارسال کرد. زاکزبرگ همچنین با ارسال یک ایمیل به لی جائه یونگ تسلیت گفت و ادای احترام خود را نسبت به‌رئیس فقید این مجموعه ابراز کرد.

با توجه به‌تمرکز فزاینده شرکت متا بر هوش مصنوعی و علاقه شخصی زاکربرگ به‌این حوزه، این احتمال وجود دارد که در صورت برگزاری جلسه بین مدیر عامل متا و رئیس سامسونگ الکترونیکس، هوش مصنوعی در راس موضوعات مورد بحث بین آن‌ها قرار گیرد.

از یک طرف سامسونگ را داریم که مصرانه در تلاش است تا خود را به‌عنوان یک سازنده کلیدی تراشه‌های هوش مصنوعی مطرح کند و از طرف دیگر با توجه به‌اینکه متا برای فعالیت‌های آینده خود در زمینه هوش مصنوعی به‌این تراشه‌ها نیاز دارد، راه‌های متعددی برای همکاری این دو شرکت وجود دارد. زاکربرگ اخیرا به‌اظهار نظر درباره ویژن پرو اپل پرداخته بود و ابراز کرده بود که هدست‌های متا از بسیاری جهات دارای کیفیت و کارایی بهتری هستند. همچنین گفته می شود که سامسونگ هم در حال کار بر روی یک هدست واقعیت ترکیبی جدید است، از این جهت شاید زاکربرگ بتواند در این بخش نیز با آن‌ها همکاری کند.

اخبار مرتبط: