گزارش‌ها نشان می‌دهد سامسونگ از یک طرح مفهومی برای تولید هندزفری بی‌سیم گلکسی بادز با نمایشگر OLED در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد که می‌توان تمامی اطلاعات مهم و موردنیاز را نمایش دهد.

طی سال‌های گذشته، سامسونگ نمایشگری‌های مختلفی را با فناوری OLED توسعه داده که برای محصولات متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته‌است؛ حتی برای تایید این‌موضوع می‌توان به برخی لوازم خانگی اشاره کرد که برای بهبود رابط کاربری به چنین پنل‌های پیشرفته‌ای مجهز شدند تا اطلاعات ارزشمندی را به کاربران و مصرف‌کنندگان نشان دهد. اکنون، کمپانی سامسونگ طرح مفهومی نسبتا جالبی را برای هندزفری‌های بلوتوثی گلکسی بادز نسل آینده ارائه کرده که به نمایشگر OLED مجهز می‌شوند تا کاربران به‌واسطه‌آن بتوانند بدون‌نیاز به گوشی‌های هوشمندشان برخی اطلاعات درخصوص شارژ باقی‌مانده کیس و بازدها را ببینند.

لیسا ادیچیو، ادیتور ارشد وب‌سایت و نشریه خبری CNET، ویدیویی را در یوتیوب آپلود کرد که کیس دستگاه گلکسی بادز را مجهز به یک نمایشگر OLED کوچک نشان می‌دهد تا نحوه تعامل کاربران با این دستگاه کوچک بیشتر از گذشته شود. همان‌طورکه می‌دانید، هندزفری‌های بی‌سیم اپل و سامسونگ در سال‌های گذشته بدون هیچ‌گونه تغییری عرضه می‌شوند که باعث رنجش و تکراری‌شدن زبان طراحی برای کاربران شده‌است؛ همچنین، ازنظر باتری و شارژدهی هندزفری‌های بی‌سیم ضعیف هستند که باعث ناامیدی کاربران برای خرید یا ارتقا به‌نسل‌های جدیدتر می‌شود.

علاوه‌براین، ادیچیو در کلیپ موردبحث اشاره کرد سامسونگ احتمالا از گلکسی بادز با نمایشگر OLED روی کیس محصولاتش استفاده نخواهد کرد؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، وی می‌گوید تولید چنین بادزی با هزینه‌های گزافی خواهد داشت که درصورت استقبال نکردن کاربران ازآن باعث ضررهای میلیون دلاری به غول کره‌ای می‌شود. ازسوی‌دیگر، به‌دلیل کوچک بودن کیس شارژ احتمالا استفاده از یک نمایشگر نمی‌تواند اطلاعات مهم یا ویجت‌های جذابی را برای کاربران به‌نمایش بگذارد؛ بنابراین، استفاده ازآن توجیه اقتصادی ندارد.

باتوجه‌به شارژدهی و باتری ضعیف، استفاده از پنل OLED برای ساخت گلکسی بادز معنایی ندارد و باعث خالی شدن شارژ دستگاه در کمترین زمان ممکن می‌شود. درحال‌حاضر، هندزفری‌های گلکسی بادز حین گوشی‌دادن به موسیقی بین 8 تا 10 ساعت دارند. باوجوداین، ازنظر تئوری و طراحی، اضافه شدن نمایشگر OLED به گلکسی بادز سامسونگ جذاب خواهد بود، اما در عمل به‌دلیل خالی شدن باتری دستگاه می‌تواند نارضایتی و کاهش فروش بی‌سابقه را به‌همراه داشته باشد؛ بنابراین نباید انتظار عرضه چنین محصولی را از سامسونگ داشته باشیم.

اخبار مرتبط: