گزارشی مبنی‌بر تعبیه هوش مصنوعی آفلاین روی گلکسی بادز پرو ۳ منتشر شده است که می‌تواند به‌صورت زنده مکالمه فرد را ترجمه کند و در مکالمات حضوری هم کاربرد دارد.

هوش مصنوعی به یکی از داغ‌ترین مباحث روز تبدیل شده است. هفته گذشته شرکت گوگل از هوش مصنوعی Gemini در ۳ نسخه Ultra برای سرور‌ها، Pro برای گوگل بارد و Nano برای گوشی‌ها رونمایی کرد و حتی نسخه نانو را برای پیکسل ۸ پرو عرضه کرد. همچنین ۲ گزارش مبنی‌بر توسعه هوش مصنوعی سامسونگ با ۲ نام مختلف گاوس و Galaxy AI منتشر شد که هنوز مشخص نیست ۲ نسخه متفاوت هستند یا در حال حاضر سامسونگ تصمیم قطعی برای نام‌گذاری آن نگرفته است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گلکسی بادز جدید به هوش مصنوعی روی دستگاه مجهز می‌شود.

براساس گزارش وب‌سایت خبری Sammobile نسل بعدی هدفون رده بالا، یعنی گلکسی بادز پرو ۳ به هوش مصنوعی روی دستگاه مجهز خواهد شد. در این گزارش آمده است که هندزفری سامسونگ قابلیت ترجمه هم‌زمان هنگام مکالمه صوتی و تصویری و مکالمه رودرو را خواهد داشت. همچنین از قابلیت ترجمه پیکسل بادز گوگل عملکرد بهتری دارد، زیرا نسخه گوگل از اینترنت استفاده می‌کند اما ویژگی سامسونگ نیازمند اتصال به اینترنت نیست. اگر این ویژگی عملکرد قابل قبولی داشته باشد، می‌تواند در آینده ترجمه یکپارچه عبارت و تفسیر را نیز به ارمغان بیاورد.

گلکسی بادز پرو ۳ از هوش مصنوعی پشتیبانی میکند

یادآوری می‌شود که سامسونگ پیش‌تر از ترجمه هم‌زمان برای تماس‌های صوتی رونمایی کرده بود که قرار است در سری گلکسی S24 در دسترس کاربران قرار گیرد. این قابلیت زبان هر دو طرف را برای یکدیگر ترجمه می‌کند. بااین حال گلکسی بادز پرو ۳ با ترجمه مکالمه رودرو می‌تواند یک پله بالاتر برود و در مکالمه حضوری کمک بزرگی به فرد کند. باتوجه به اینکه معمولا قابلیت‌های جدید ابتدا برای سری بادز پرو معرفی می‌شوند، انتخاب گلکسی بادز پرو ۳ چندان انتخاب عجیبی نیست. بااین حال باید توجه کرد که اولا استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص گفتار مخاطب، تبدیل صوت به متن، ترجمه و بازگردادن آن به صوت، سخت‌افزار قدرتمندی نیاز دارد.

همچنین فراموش نکنید که ترجمه قرار است روی دستگاه انجام شود که نیاز به حجم زیادی داده دارد و بیشتر فضای درون بادز به باتری، تراشه و بلندگو اختصاص دارد، بنابراین اگر سامسونگ موفق به تعبیه سخت‌افزار مورد نیاز برای پشتیبانی از هوش مصنوعی روی دستگاه شود، واقعا تحسین برانگیز خواهد بود. البته باتوجه به پشتیبانی از هوش مصنوعی مترجم روی گلکسی S24، ممکن است در آینده شاهد عرضه این قابلیت روی گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند رویای ترجمه هم‌زمان روی دستگاه کوچک را محقق کند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: