گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ قصد دارد از یک نسخه اقتصادی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ برای سال ۲۰۲۴ رونمایی کند تا بتواند به‌وسیله‌ آن فروش بسیار بیشتری در بازار گوشی‌های تاشو داشته باشد.

همان‌طورکه می‌دانید، سامسونگ به‌عنوان بنیان‌گذار و پادشاه دنیای گوشی‌های تاشو شناخته می‌شوند که روند روبه‌رشدی را برای تکامل این نسل طی می‌کند. باوجوداین، باید یادآور شویم به‌دلیل قیمت بالای این دستگاه‌ها، گروه عظیمی از کاربران در طبقات مختلف اجتماعی نمی‌توانند از آن برخوردار شوند؛ برهمین‌اساس، یک گزارش جدید از منابع داخلی نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ای قصد دارد یک نسخه اقتصادی از گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ برای سال ۲۰۲۴ میلادی معرفی کند تا بتواند کاربران بیشتری را برای ورود به دنیای این گوشی‌ها آماده کند.

گلکسی زد فولد اقتصادی

براساس گزارش جدید از منابع داخلی در زنجیره تامین سامسونگ، این کمپانی برنامه‌ریزی‌های فوق‌العاده‌ای برای عرضه یک گوشی تاشو اقتصادی از مدل گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ دارد که احتمالا برای اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی آماده رونمایی می‌شود. طبق سنت سال‌های اخیر، سامسونگ با برگزاری مراسم آنپکد در تابستان نسل جدید گوشی‌های تاشو را به‌صورت رسمی مرفی می‌کند؛ بنابراین انتظار می‌رود مدل‌های مقرون‌به‌صرفه یا Fan Edition درکنار نسخه‌های اصلی گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ رونمایی شوند. اگر به‌یاد داشته باشید در گذشته نیز اخباری مبنی‌بر تولید نسخه‌های FE برای تاشوهای سامسونگ منتشر شد، اما دنباله‌ خبری نداشت.

درحال‌حاضر، به‌دلیل فاصله زیاد تا برگزاری مراسم معارفه گوشی‌های تاشو سامسونگ، اطلاعاتی درباره مشخصا سخت‌افزاری یا زبان طراحی نداریم. اما برای شروع می‌توانیم به قیمت دستگاه‌ها اشاره‌ای داشته باشیم؛ برای‌مثال، آخرین نسخه گلکسی زد فولد با قیمت ۱۷۹۹ دلار برای پیکربندی پایه و جدیدترین مدل گلکسی زد فلیپ با قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار جهانی شدند. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید شکاف عمیقی بین تاشدنی‌های سامسونگ وجود دارد که می‌تواند با حضور نسخه‌های FE از بین برود. طبق تجربه‌های گذشته، انتظار می‌رود این دستگاه‌های تاشو مقرون‌‌به‌صرفه قیمتی بین 400 تا 500 دلار داشته باشند.

گلکسی زد فلیپ اقتصادی

علاوه‌براین، با انتشار اخبار و شایعات پیرامون مدل‌های FE یا اقتصادی از گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ باعث می‌شود سوالات زیادی در ذهن کاربران ایجاد شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به کاهش قدرت سخت‌افزاری و طراحی این گوشی‌ها اشاره کنیم. در دنیای امروز، استحکام و مقاومت دستگاه‌های هوشمند برای کاربران از اولویت بالایی در انتخاب برخوردار است. بنابراین، سامسونگ برای کاهش قیمت نهایی احتمالا از تراشه قدیمی‌تر و سیستم دوربین ضعیف‌تری استفاده خواهد کرد؛ به‌عنوان‌مثال، می‌توان انتظار داشت نسخه‌های FE با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ یا اگزینوس ۲۲۰۰ وارد بازار شوند.

طی روزهای اخیر، اخبار و شایعات پیرامون سری پرچمدار گلکسی S24 می‌چرخد و کمتر تحلیلگری به نسل آینده سری گوشی‌های تاشو سامسونگ می‌پردازند، چراکه تا زمان رونمایی از آن‌ها تقریبا هشت ماه فرصت باقیست؛ بنابراین، طی هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد گزارش‌های بیشتری از گوشی‌های اقتصادی گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ به‌همراه مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها خواهیم بود. همچنین، به‌محض انتشار تازه‌ترین اخبار درباره این دستگاه‌های تاشو آن را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: