گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ قصد دارد برای ورود به رقابت دنیای حافظه‌های DRAM از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی نسخه قدرت‌مند LPDDR5T را به تولید انبوه برساند تا بتواند عنوانش را از Micron و SK Hynix پس بگیرد.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی سامسونگ به‌عنوان یک پیشتاز صنعت تراشه‌های DRAM در دنیا شناخته می‌شود و اصولا اولین سازنده‌ای محسوب می‌شود که از استانداردهای جدید برای حافظه‌های DRAM رونمایی می‌کند. باوجوداین، امسال داستان کمی متفاوت رقم خورد و Micron به‌همراه SK Hynix تراشه‌های حافظه LPDDR5T را زودتر از آنچه تصور می‌کردیم به‌همراه پردازنده سیلیکونی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی کردند که باعث غافلگیری غول فناوری کره‌ای شد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم. البته باید اشاره کنیم این حافظه بعدا تنها برای تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۳۰۰ عرضه شد.

براساس آخرین اخبار و شایعات از دنیای فناوری، کمپانی سامسونگ قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های حافظه LPDDR5T DRAM را در وسعتی چشمگیر شروع کند؛ باید خاطرنشان کنیم این اطلاعات درجریان مجمع سرمایه‌گذاران سامسونگ مطرح شد، چراکه افراد و شرکت‌های بسیار زیادی از آینده این تکنولوژی ابراز نگرانی کردند. خبرگزاری‌ها می‌گویند این جلسه در هتل کنراد هنگ‌کنگ برگزار شد و معاون رئیس سامسونگ الکترونیک، هاریونگ یون، درباره آینده وضعیت شرکت توضیحاتی را به‌حاضران داد؛ همچنین، هنگامی‌که یک سرمایه‌گذار درباره فناوری‌ها و پروژه‌های آینده سامسونگ سوالی را مطرح کرد، یون اطلاعاتی را درباره تولید انبوه و عرضه حافظه LPDDR5T DRAM افشا کرد.

تولید انبوه تراشه‌های حافظه LPDDR5T DRAM

آمار نشان می‌دهد سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی DRAM در جهان شناخته می‌شود، اما سال گذشته مجموعه SK Hynix به‌عنوان یک رقیب داخلی بیشترین میزان فروش و محبوبیت را در این بخش ثبت کرده است. درحقیقت، SK Hynix به‌دلیل پیشی‌گرفتن از سامسونگ در تولید حافظه LPDDR5T DRAM توانست مشتریان بزرگی را مانند کمپانی شیائومی جذب کند تا نسل چهاردهم پرچمداران شیائومی با این تراشه تولید شود. ازسوی‌دیگر، این کمپانی از حافظه HBM برای برخی کارت‌های گرافیک سرور NVIDIA رونمایی کرد. برهمین‌اساس، این موضوع باعث نگرانی‌های سامسونگ و اعلام تولید انبوه و عرضه حافظه‌های بهبودیافته DRAM LPDDR5X یا همان LPDDR5T شد.

علاوه‌براین، طی صحبت و توضیحات سامسونگ با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، این کمپانی اعلام کرد قصد دارد حافظه‌های SSD جداشدنی را برای خودروهای برقی و حافظه قدرت‌مند GDDR7 VRAM را برای کارت‌های گرافیک در سال ۲۰۲۵ میلادی رونمایی کند. ازسوی‌دیگر، سامسونگ اظهار کرد روی توسعه هوش مصنوعی روی گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند؛ هوش مصنوعی مولد Samsung Gauss چندی پیش معرفی شد، اما به‌نظر می‌رسد این تنها مدل ابتدایی است و در آینده نزدیک از پیشرفته‌های چشمگیری برخوردار می‌شود تا بتوانند کارهای بیشتری را برای کاربران انجام دهد.

اخبار مرتبط: