سامسونگ ۲ گوشی میان‌رده اقتصادی گلکسی A15 و A25 را معرفی کرد که طراحی عجیبی دارند و دکمه‌های آنها روی یک برآمدگی در فریم قرار دارد.

شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی جهان است و گوشی‌های میان‌رده سری A این شرکت، محبوبیت زیادی در ایران و جهان دارد. سامسونگ اخیرا ۲ گوشی میان‌رده دیگر را معرفی کرده که طراحی خاص و عجیبی دارند. دکمه‌های تنظیم صدا و قفل این ۲ دستگاه یعنی گلکسی A25 و A15 روی یک برآمدگی قرار دارند. شرکت سامسونگ از المان جدید طراحی با نام «Key Island» یا «جزیره دکمه» یاد کرده است. گلکسی A15 در ۲ نسخه 4G و 5G معرفی شد، درحالی که گلکسی A25 فقط یک نسخه 5G دارد.

ابتدا به بررسی گلکسی A15 می‌پردازیم. این دستگاه در دسته میان‌رده اقتصادی قرار می‌گیرد که از A05 سخت‌افزار قدرتمندتری دارد. نسخه 4G گلکسی A15 از تراشه هلیو G99 شرکت مدیاتک بهره می‌برد، اما نسخه 5G به دایمنسیتی +6100 مدیاتک مجهز شده است. علاوه‌بر آن، نسخه 4G در ۲ پیکربندی با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می‌شود، اما مدل 5G فقط با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد. بااین حال هر ۲ نسخه از حافظه رم ۸ گیگابایتی بهره می‌برند.

در بخش دوربین، تفاوتی میان ۲ نسخه گلکسی A15 وجود ندارد. در پنل پشتی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قرار دارد که با دوربین اصلی، بیشتر نیازهای کاربر برطرف می‌شود. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هم درون ناچ قطره‌ای قرار می‌گیرد که برای نیازهای روزمره مانند تماس تصویری کاملا مناسب است. این دستگاه، از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ (فول اچ‌دی)، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی، روشنایی ۸۰۰ نیتی و قابلیت ویژن بوستر بهره می‌برد. گلکسی A15 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی تغذیه می‌کند و به رابط کاربری One UI 6 براساس اندروید ۱۴ مجهز شده است.

Image of Galaxy A15 and A25

همان‌طور که اشاره شد، گلکسی A25 نسخه 4G ندارد، بااین حال این دستگاه هم در ۲ پیکربندی مختلف عرضه می‌شود. یکی از پیکربندی‌ها از حافظه رم ۶ گیگابایتی و دیگری از حافظه رم ۸ گیگابایتی بهره می‌برد. جالب اینجاست که این نسخه رده بالاتری نسبت به A15 دارد و قیمت آن هم بیشتر است. بااین حال علاوه‌بر اینکه یکی از پیکربندی‌ها حافظه رم ۶ گیگابایتی دارد (در مقایسه با حافظه رم ۸ گیگابایتی A15)، حافظه داخلی آن هم کمتر از A15 است و فقط نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دارد. البته این دستگاه از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد که توسط سامسونگ تولید می‌شود. همچنین این دستگاه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ ۲۵ واتی بهره می‌برد.

اگرچه از نظر حافظه داخلی، رم، باتری و شارژ گلکسی A25 نسبت به A15 در سطح پایین‌تری قرار گرفته است، در بقیه بخش‌ها مانند تراشه A25 دستگاه بهتری است. این دستگاه از نمایشگر ۶.۵ اینچی امولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس (+FHD)، روشنایی ۱۰۰۰ نیتی و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. در قسمت دوربین، این دستگاه از دوربین اصلی ۵۰، دوربین اولترا واید ۸ و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. البته دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی A25 به لرزه‌گیر اپتیکال مجهز شده که تفاوت زیادی در نتایج نهایی ایجاد می‌کند.

حسگر اثر انگشت در «جزیره دکمه» ۲ دستگاه گلکسی A15 و A25 با دکمه پاور ترکیب شده است. همان‌طور که اشاره شد، این بخش از فریم دستگاه حالت برآمدگی دارد و مشخص نیست که این طراحی عجیب چه تاثیری در فروش گوشی‌های میان‌رده بعدی سامسونگ داشته باشد. گلکسی A15 در ویتنام با قیمتی معادل ۲۰۰ و ۲۵۹ دلار برای ۲ نسخه 4G و 5G عرضه می‌شود. همچنین گلکسی A25 با قیمتی معادل ۲۷۱ دلار راهی بازار خواهد شد، البته مشخص نیست که قیمت پیکربندی با رم ۸ گیگابایتی چند دلار خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا باتوجه به طراحی خاص و عجیب این ۲ گوشی میان‌رده و اقتصادی علاقه‌ای به خرید آنها دارید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: