مدت زمان کمی تا مراسم آنپکد سامسونگ باقیست که انتظار می‌رود در آن، از ساعت هوشمند جدید این شرکت نیز رونمایی شود. حال قبل از معرفی رسمی این ساعت، سامسونگ از سنسور جدید گلکسی واچ پرده برداشت که ویژگی‌های شگفت‌انگیزی دارد.

این سنسور جدید که BioActive نام دارد، امروز به‌طور خلاصه توسط سامسونگ معرفی شد و برخی از ویژگی‌های گلکسی واچ جدید را نیز به کاربران نشان داد. این سنسور، هسته اصلی قدرت این دستگاه بوده و کار پیگیری و پایش سلامتی و تمرینات ورزشی کاربر را به‌طور کاملاً دقیق و با جزئیات فراوان انجام می‌دهد.

به گفته سامسونگ، چنین سنسوری تا به حال بر روی هیچ گجت پوشیدنی وجود نداشته و به همین دلیل، با استفاده از آن، پایش دقیق سلامتی کاربر و جلوگیری از مشکلات سلامتی وی، ممکن خواهد شد. طراحی این سنسور بهبود یافته و باعث شده پایش سلامتی به‌صورت دقیق صورت بگیرد. مهندسان کره‌ای عملکرد فوتودیودهای این دستگاه را بهبود بخشیده، به حسگر LED آن نورهای بیشتری افزوده و در نهایت با این تغییرات، سنسوری جدیدتر و قدرتمندتر خلق کرده‌اند.

سنسور جدید گلکسی واچ

در سنسور جدید گلکسی واچ، ادعا می‌شود که عملکرد هر فوتودیود دقیقاً دو برابر شده است و به همین دلیل، مقادیر آنان از هشت، به چهار کاهش یافته است. با این طراحی جدید، فضایی که توسط LEDهای فراوان گرفته شده بود، خالی‌تر شده و باعث می‌شود با محصولی جمع و جورتر مواجه باشیم.

با تغییرات اعمال شده، شاهد پایش دقیق موارد بسیار مهمی چون فشار خون، ضربان قلب، کیفیت خواب، میزان اکسیژن خون و سطح استرس هستیم. سامسونگ ادعا دارد که در سنسور جدید، پایش ضربان قلب در هنگام تمرینات سنگین ورزشی، 30 درصد دقیق‌تر از آخرین مدل سری گلکسی واچ شده است.

علاوه بر این سنسور، در گلکسی واچ‌های جدید، بیومارکری به نام AGEs لحاظ شده که سلامت متابولیکی بدن را پایش کرده سن بیولوژیکی فرد را که تحت تاثیر سبک زندگی و رژیم غذایی‌اش است، به زیر ذره‌بین می‌برد. این بیومارکر، جزئیاتی از سن بیولوژیکی فرد در اختیارش می‌گذارد و باعث می‌شود کاربر در راستای انتخاب سبک زندگی بهتر و رژیم غذایی سالم‌تر بکوشد تا بتواند سلامتی‌اش را چندین درجه بالاتر ببرد.

به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ، ویژگی‌های دقیق و هیجان انگیزی برای سری جدید گلکسی واچ‌های خود در نظر گرفته که این باعث می‌شود شاهد جهشی بزرگ نسبت به نسخه قبلی آن باشیم. در نهایت، برای معرفی کامل و پرده‌برداری رسمی از این ویژگی‌های جذاب و موردانتظار، تا مراسم آنپکد منتظر بمانیم که قرار است در تاریخ 20 تیر برگزار شود.