رؤسای شرکت‌های سامسونگ، هیوندای و تسلا قصد دارند در طول برگزاری بازی‌های المپیک پاریس با یکدیگر دیدار کنند.

براساس گزارش اخیر روزنامه چوسون دیلی، قرار است لی جائه یونگ، رئیس سامسونگ الکترونیکس، چنگ اویی سون، رئیس گروه هیوندای موتور و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا موتورز، در خلال این هفته در شهر پاریس با یکدیگر دیدار کنند. گفته می‌شود که رؤسای سامسونگ، هیوندای و تسلا در طول بازی‌های المپیک تابستانی 2024 به فرانسه سفر خواهند کرد و در این دیدار ممکن است درباره فناوری‌های نسل بعد، به‌ویژه باتری‌های خودروهای برقی، گفتگو کرده و زمینه‌های همکاری مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

تسلا-در-پاریس

این دیدار می‌تواند حول محور تامین باتری‌های حالت جامد یا 4680 برای هیوندای و تسلا باشد. سامسونگ درحال تلاش برای تولید انبوه باتری‌های حالت جامد برای خودروهای برقی تا سال 2027 است. این نوع باتری‌ها نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی، برد بیشتر، سرعت شارژ بالاتر و عمر طولانی‌تری دارند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که در این دیدار، همکاری سامسونگ با هیوندای و تسلا در زمینه تامین باتری‌های حالت جامد مورد بحث قرار گیرد تا این دو شرکت بتوانند در بازار خودروهای برقی پیشرو باقی بمانند.

سامسونگ علاوه‌بر باتری‌های حالت جامد، درحال توسعه باتری استوانه‌ای با قطر 46 میلی‌متر و طول 80 میلی‌متر است که با باتری‌های مورد استفاده تسلا در خودروهای برقی یکسان است. این امکان وجود دارد که سامسونگ در این دیدار پیشنهاد تامین این نوع باتری را نیز به هیوندای و تسلا ارائه دهد. بااین‌حال، باید منتظر جزئیات بیشتری پس از این دیدار ماند.