عینک سامسونگ اولین محصول برای رقابت با هدست ویژن پرو به شمار می‌رود که قرار است به زودی وارد بازار شود.

این پروژه درست پس از معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل شروع شد و نشان داد که سامسونگ هم قصد دارد در این بازار با اپل رقابت کند. تاکنون اخبار زیادی در مورد عینک سامسونگ و نام‌‌های احتمالی آن منتشر شده که هرکدام از آن‌ها، اطلاعات مختلفی را ارائه می‌کنند. اما حالا اطلاعاتی که به بیرون درز کرده نشان می‌دهد که سامسونگ تصمیم خود را در مورد نام این عینک گرفته است.

عینک سامسونگ قرار است با نام (Samsung Glasses) به بازار عرضه شود که کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد. انتظار می‌رفت که این شرکت از اسم جذاب‌تری برای دستگاه خود استفاده کند تا حداقل با این روش بتواند کمی به هدست اپل نزدیک‌تر شود اما ظاهرا اینطور نیست. البته برخی از منابع اعلام کردند که این عبارت نام نهایی دستگاه نیست.

هدسا واقعیت ترکیبی سامسونک Moohan

بلکه احتمال دارد سامسونگ اسم دیگری را برای هدست واقعیت ترکیبی خود در نظر بگیرد تا از سردرگمی کاربران جلوگیری کند. همچنین این افشاگر در ادامه گفت که عینک سامسونگ در سال اول به 30000 عدد محدود می‌شود و احتمال افزایش تولید آن کم است. همین موضوع نشان می‌دهد که حتی سامسونگ هم از خاص نبودن محصول خود آگاه است و انتظار بالایی از آن ندارد.

تصویری که از استاندارد ثبت شده به بیرون درز کرده، نشان می‌دهد که این اسم در حقیقت حدود 2 هفته پیش توسط سامسونگ به ثبت رسیده است. از همین رو، انتظار می‌رود که تولید انبوه عینک سامسونگ از ماه دسامبر شروع شود. در میان دیگر نام‌های پیشنهاد شده برای عینک سامسونگ می‌توان به اینفینیت (Infinite) اشاره کرد که در حقیقت همان نام رمزی این پروژه است.

در خبر منتشر شده گفته شد که سامسونگ قصد دارد این دستگاه را در دومین مراسم آنپکد 2024 معرفی کند که نشان می‌دهد حداقل چند ماه با آن فاصله داریم. البته با در نظر گرفتن همه این موضوعات، باید گفت اپل فروش حدود 600000 نسخه از هدست خود را پیش‌بینی کرده که از عدد 30000 سامسونگ بسیار بیشتر به نظر می‌رسد. علت این موضوع مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

مطالب مرتبط: اپل ویژن پرو به‌عنوان ابزار سلامت روان استفاده می‌شود؛ قابلیت‌های مافوق تصور اولین عینک واقعیت ترکیبی جهان