شرکت سامسونگ برای تبلیغ سری گلکسی S24 تمرکز زیادی روی هوش مصنوعی Galaxy AI کرد تا خریداران و مردم را به خرید این گوشی هوش مصنوعی (AI Phone) ترغیب کند.

حدودا یک سال است که هوش مصنوعی به یکی از داغ‌ترین مسائل روز تبدیل شده است. اگرچه این ابزار از مدت‌ها قبل استفاده می‌شد، سال گذشته و با معرفی هوش مصنوعی مولد شرکت Open AI، یعنی ChatGPT که کاربران عادی می‌توانستند به‌صورت مستقیم از آن استفاده کنند بود که توجه مردم به سمت هوش مصنوعی جلب شد. این ابزارها با فناوری‌های پیشرفته‌ای را که شرکت‌های بزرگ مدت‌ها از آن استفاده می‌کردند، آشکار کرده و مردم متوجه شدند چه پتانسیل بالایی دارند.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی باشد که در سال ۲۰۲۴ از آن خواهیم شنید و شرکت‌های حوزه تکنولوژی سعی کرده‌اند و بیشتر آنها موفق به عرضه آن در محصولات خود شده‌اند. علاوه‌بر آن شرکت‌های فناوری به سرعت در حال معرفی نوآوری‌های جدیدی هستند که کارهایی را که برای پیشرفت هوش مصنوعی انجام داده‌اند را به نمایش می‌گذارند.

طبیعی است که مهم‌ترین نکته تبلیغاتی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ دیگر عملکرد تراشه و روشنایی نمایشگر نیست و هوش مصنوعی و ویژگی‌ها و قابلیت های آن اهمیت بیشتری برای هواداران و خریداران دارد. سازندگان گوشی هوشمند هم به این موضوع داغ روز توجه کرده و همه می‌خواستند گوشی خود را به‌عنوان گوشی هوش مصنوعی (AI Phone) معرفی کنند. دستگاهی که بتواند این لقب را در اختیار بگیرد، بدون شک می‌تواند موفقیت زیادی در بازار به‌دست آورد. جالب اینجاست که حتی اگر رقبای آن بتوانند قابلیت‌های مشابه را در اختیار بگذارند اهمیتی نداشته و اهمیت بازاریابی این کلمه را نشان می‌دهد. سامسونگ هم در توسعه سری گلکسی S24 به‌دنبال کسب این عنوان بود و تا حد زیادی هم موفق شد.

بااینکه گلکسی S24 اولترا به فریم تیتانیومی مجهز شده است و این دستگاه در آزمایش دگزومارک رتبه بهترین نمایشگر را کسب کرد، نکته‌ای که سامسونگ روی آن تمرکز زیادی داشت هوش مصنوعی Galaxy AI بود. قابلیت‌های این هوش مصنوعی شامل ترجمه زنده هنگام تماس با پشتیبانی از ۱۳ زبان زنده دنیا، خلاصه کردن صفحات وب و متن، حذف و تغییر موقعیت اشیا درون تصویر، تبدیل ویدیو عادی به نسخه اسلوموشن و چند مورد دیگر می‌شود. همچنین سامسونگ اعلام کرد این قابلیت ها را برای بیش از ۱۰۰ گوشی مختلف عرضه خواهد کرد. بااین حال بخش زیادی از ویژگی‌های مذکور پیش از این هم در گوشی‌های دیگر و هم به صورت اپلیکیشن و سرویس‌ه۹ای تحت وب ارائه شده بودند.

قصد سامسونگ برای اینکه سری گلکسی S24 به‌عنوان گوشی هوش مصنوعی شناخته شود در رویداد Galaxy Unpacked هم مشخص بود. معمولا در این رویدادها شرکت سامسونگ در ابتدا با توضیح درباره موارد بهبود یافته سخت‌افزاری و تفاوت طراحی با نسل قبلی شروع کرده و روی تمامی نکات تبلیغاتی تاکید دارد. بااین حال امسال روش متفاوتی در پیش گرفت. درست پس از صحبت های مدیر سامسونگ، تمرکز به سمت هوش مصنوعی Galaxy AI رفت و بخش طولانی از رویداد به توضیح درباره نحوه عملکرد و قابلیت‌های هوش مصنوعی گذشت.

تبلیغات قبل و پس از مراسم هم با تاکید روی Galaxy AI اتفاق می‌افتد. برنامه تبلیغاتی تبلیغات سامسونگ برای سری گلکسی S24 این بود که بر Galaxy AI و نحوه عملکرد و قابلیت‌های آن تمرکز کند و تا جای ممکن قابلیت جدید خود را بزرگ جلوه دهد. بنابراین به‌نظر می‌رسد سامسونگ موفق شده گلکسی S24 را به‌عنوان گوشی هوش مصنوعی معرفی کند. قاعدتا تحت تأثیر قرار دادن افرادی که با حوزه تکنولوژی و گوشی هوشمند آشنایی کمتری دارند با این موضوع بسیار آسان‌تر است. هدف سامسونگ هم این بود که به این عده نشان دهد گلکسی S24 بهترین و نوآورانه‌ترین گزینه است.

اخبار مرتبط: