بااعلام صفحه هلندی سامسونگ، قابلیت Circle to Search هوش مصنوعی Galaxy AI که اخیرا برای سری S24 و پیکسل ۸ منتشر شده بود تا ۱۳ مهر ۱۴۰۲ به‌صورت اختصاصی برای گوگل و سامسونگ باقی می‌ماند.

اواخر دی ماه بود که شرکت سامسونگ از سری گلکسی S24 رونمایی کرد. این سری با اتکا به ۲ تراشه قدرتمند اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قابلیت‌های جذابی را ازجمله هوش مصنوعی Galaxy AI را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این هوش مصنوعی روی دستگاه قرار گرفته و بیشتر قابلیت‌های آن از جمله ترجمه همزمان مکالمه، ویرایش عکس و ساخت ویدیو اسلوموشن بدون نیاز به اینترنت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بااین حال یکی از جذاب‌ترین امکانات هوش مصنوعی یعنی قابلیت Circle to Search به اینترنت نیاز دارد تا بتواند از سرویس گوگل لنز برای جستجو در وب استفاده کند.

برای استفاده از سرویس Circle to Search کاربران باید ابتدا دکمه هوم را نگه داشته و سپس دور بخش مورد نظر تصویر خط بکشند تا در گوگل جستجو شود. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد Circle to Search به‌صورت اختصاصی فقط در اختیار کاربران سامسونگ و گوگل قرار می‌گیرد و خبری از عرضه این قابلیت برای گوشی‌های چینی مختلف از جمله شیائومی، ردمی، پوکو، ریلمی، ناتینگ فون و اوپو نیست.

ai

این گزارش از صفحه هلندی سامسونگ منتشر شده است. درحقیقت پس از عرضه سری S24، اکنون گوگل هم این قابلیت را در اختیار کاربران پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو قرار داده است، اما حداقل تا اکتبر ۲۰۲۴ (قبل از پاییز ۱۴۰۳) قابلیت Circle to Search در انحصار گوگل و سامسونگ باقی می‌ماند. اگرچه این مسئله برای افرادی که می‌خواهند قابلیت جدید را امتحان کنند کمی ناامید کننده است، اما ممکن است از ۵ اکتبر مصادف با ۱۳ مهر در دسترس کاربران بقیه شرکت‌ها هم قرار بگیرد.

بااین حال یادآوری می‌شود که قابلیت Circle to Search هوش مصنوعی Galaxy AI چندان جدید نیست و پیش از این سرویس مورد نظر در گوگل لنز و دستیار گوگل قابل دسترسی بود. همچنین این اولین قابلیت انحصاری برای گوگل و سامسونگ نیست، درحال حاضر محدودیت‌های مشابهی در آخرین به‌روزرسانی Wear OS وجود دارد، که فقط در ساعت‌های هوشمند سامسونگ و گوگل قابل دسترسی هستند.

اخبار مرتبط: