بااعلام مدیر سامسونگ الکترونیکس و MX Business، هوش مصنوعی Galaxy AI تا اواخر بهار برای پرچمداران نسل قبل سامسونگ عرضه شده که شامل بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی مختلف می‌شود.

۲ هفته قبل بود که شرکت سامسونگ در اولین مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴، سری S24 را معرفی کرد. این سری قرار است به هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ یعنی Galaxy AI مجهز شود که قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران می‌گذارد. به‌صورت کلی هوش مصنوعی در عکاسی، ویرایش تصویر، خلاصه و مرتب کردن متن، جستجوی تصویر با کشیدن دور آن و ترجمه همزمان مکالمه به کاربر کمک می‌کند و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهند باوجود اینکه نسخه اول هوش مصنوعی سامسونگ است، عملکرد قابل قبولی دارد.

هوش مصنوعی Galaxy AI برای ۳ گوشی گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا در دسترس قرار گرفته و تا سال ۲۰۲۶ استفاده از آن رایگان است. بااین حال سامسونگ نمی‌خواهد بقیه کاربرانش را محروم کرده و قرار است این هوش مصنوعی در اختیار برخی دیگر از دستگاه‌های فعلی هم قرار بگیرد. به‌تازگی تائه مون رو، مدیر Samsung Electronics و MX Business اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۴ گلکسی AI را برای بیش از 100 میلیون دستگاه در سراسر جهان عرضه می‌کند.

درحقیقت تائه مون رو در جریان سفر روز گذشته، دوشنبه ۹ بهمن ماه به هند بود که فاش کرد 100 میلیون گوشی هوشمند سامسونگ به Galaxy AI مجهز خواهند شد. وی افزود: «با عرضه هوش مصنوعی Galaxy AI برای بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه، استفاده از هوش مصنوعی در گوشی رایج‌تر شده و قابلیت‌هایی را دراختیار کاربران ما می‌گذارد که در هیچ جای دیگری یافت نمی‌شود. با گلکسی S24، اولین گوشی با هوش مصنوعی سامسونگ عصر جدیدی از گوشی‌های مجهز به هوش مصنوعی آغاز شده است. Galaxy AI به کاربران این امکان را می‌دهد تا موانع مکالمات حذف شده، بهره‌وری دستگاه افزایش یافته و خلاقیت آنها بیش از پیش بروز پیدا کند.»

علاوه بر این، مدیریت سامسونگ موبایل اعلام کرد که مراکز تحقیق و توسعه این شرکت در بنگالورو و نویدا در توسعه Galaxy AI نقش پررنگی داشته‌اند. انتظار می‌رود Galaxy AI پس از سری S24 برای گلکسی زد فولد و فلیپ ۵، سری S23 شامل نسخه FE و سری تب S9 در نیم‌سال اول ۲۰۲۴، یعنی تا پایان بهار ۱۴۰۳ عرضه شده و پس از آن هم ممکن است برای گوشی‌های دیگری مانند سری S22 عرضه شود، البته هنوز به‌صورت رسمی تایید نشده است. از سوی دیگر ممکن است در آینده برخی از ویژگی‌های قدرتمندتر Galaxy AI پولی شود تا دیگر محدودیت ۲ ساله برای استفاده از هوش مصنوعی وجود نداشته باشد.

درانتها تائه مون رو تأیید کرد که شرکت سامسونگ گوشی‌های گلکسی S24، S24 پلاس و S24 اولترا را با هفت نسل ارتقاء سیستم عامل اندروید و هفت سال به‌روزرسانی امنیتی پشتیبانی خواهد کرد تا کاربران بتوانند تا مدتها از آن بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط: