سامسونگ قصد دارد اپلیکیشن Good Lock را برای بازار جهانی معرفی کند تا کاربران با استفاده از این برنامه بتوانند قابلیت‌های متعددی را روی گوشی‌هایشان شخصی‌سازی کنند.

شاید تابه‌حال نام اپلیکیشن Good Lock به‌گوش‌تان نخورده باشد، اما به‌جرات می‌توان گفت یکی از بهترین و شگفت‌انگیز‌ترین برنا‌مه‌های توسعه‌یافته توسط این غول‌ کره‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد ظاهر کلی دستگاه و برنامه‌های نرم‌افزاری آن را مانند لاک اسکرین، صفحه‌کلید و نرم‌افزار دوربین شخصی‌سازی کنند تا تجربه کاربری با گوشی‌های سامسونگ گلکسی بیش از پیش بهبود یابد.

قابلیت‌های اپلیکیشن Good Lock

البته باید یادآو شویم این قابلیت بسیار جذاب و کارآمد تنها برای چند کشور فعال است و سامسونگ برای ارائه آن برای سایر کشورها کمی تعلل می‌کند؛ باوجوداین، اخبار جدید تایید می‌کند غول فناوری کره‌ای قصد دارد اپلیکیشن Good Lock را برای بازار جهانی معرفی کند تا کاربران از ویژگی‌های گسترده‌اش بهره‌مند شوند. سامسونگ اعلام کرد به‌روزرسانی بزرگ برنامه گود لاگ در راه است و احتمالا نسخه Good Lock 6.0 هم‌زمان با آپدیت نرم‌افزاری اندروید ۱۴ و One UI 6.0 دردسترس کاربران گوشی‌های گلکسی در سطح جهانی قرار می‌گیرد.

طبق به‌روزرسانی گذشته، اپلیکیشن Good Lock هربار با سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری One UI آپدیت می‌شود و قابلیت‌های گسترده‌تری به آن اضافه می‌شود. همچنین این اپلیکیشن باید پس از هر به‌روزرسانی نرم‌افزاری سیستم‌عامل آپدیت شود، در غیراین‌صورت کاربردی روی گوشی‌ها نخواهد داشت. بااین‌حال، نباید درباره قابلیت‌های جدید برنامه گودلاک زیاد هیجان‌زده شویم، چراکه سامسونگ هربار با ارائه به‌روزرسانی جدید از معرفی ویژگی‌های جدید می‌کاهد تا بتواند روی بهبود عملکرد و و ساختار قابلیت‌های فعلی تمرکز کند و آن‌ها را گسترش دهد.

شخصی‌سازی کیبورد در Good Luck سامسونگ

برهمین‌اساس، باید گفت تغییرات گسترده‌ای برای به‌روزرسانی Good Lock 6.0 معرفی نمی‌شود. برای بهبود تجربه کاربری با این اپلیکیشن، سامسونگ می‌گوید گزینه‌ها و ماژول‌های پیچیده‌ برای شخصی‌سازی برنامه و اکوسیستم گوشی‌های گلکسی از سرراه کاربران برداشته خواهد شد. ازسوی‌دیگر، تغییراتی که احتمالا شاهد هستیم شامل پشتیبانی گوشی‌های تاشو از ماژول Edge Lighting+، افزایش گزینه‌های شخصی‌سازی برای خروجی صدای دستگاه ها ازطریق برنامه Sound Assistant می‌شود. در ادامه برخی اطلاعات مربوط اپلیکیشن Good Lock سامسونگ را مشاهده می‌کنیم:

  • برنامه گود لاک هم‌زمان با رابط کاربری One UI 6.0 منتشر می‌شود؛
  • کاهش مراحل دانلود یا خرید‌های درون برنامه پس از به‌روزرسانی جدید برطرف خواهد شد؛
  • قابلیت Edge Lighting+ که تنها برای گوشی‌های تاشدنی سامسونگ منتشر می‌شود، اکنون برای سایر دستگاه ‌منتشر می‌شود تا آن‌ها نیز از قابلیت‌های جذاب آن بهره‌مند شوند؛
  • دستیار صوتی و پنل ولوم دستگاه‌های گلکسی با استفاده از رنگ‌های مختلف می‌تواند تجربه کاربری را تغییر دهد؛
  • ویژگی Wonderland با جلو‌ه‌های ویژه بصری متفاوت و منحصر‌به‌فرد، اکنون درمرحله تست و بررسی‌های لازم قرار دارد؛
  • بهبود ارسال‌ نوتیف‌ها ازطریق برنامه Nice Catch برای کاربران.

علاوه‌براین، سامسونگ می‌گوید تغییرات و قابلیت‌های بیشتری مانند Home Up و افزایش گزینه‌ها برای قابلیت‌های شخصی‌سازی دردست توسعه قرار دارد که احتمالا با به‌روزرسانی میان‌برنامه‌ای طی هفته‌ها یا ماه‌های آینده منتشر می‌شود. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که برنامه سامسونگ DeX نیز دسترسی به موس و کیبورد را راحت‌تر می‌کند و همگام‌سازی یا تغییر حالت به دکستاپ برای پرچمداران گلکسی ساده‌تر و باکیفیت‌تر می‌شود.

قابلیت جدید  Dropship Ride Togeth د اپلیکیشن گود لاک

براساس آخرین گزارش‌ها، سامسونگ قصد دارد یک ویژگی‌ها کاملا جدید به‌نام «Dropship Ride Together» را به اپلیکیشن Good Lock اضافه کند که طی ماه‌های آینده در به‌روزسانی‌های جدیدتر منتشر می‌شود. کارایی اصلی این قابلیت جدید هنوز مشخص نیست و نمی‌توان به‌صراحت درباره آن صحبت کرد؛ اما طبق سیاست‌های همیشی غول فناوری کره‌ای می‌توان حدس زد که برای مدت‌زمان طولانی در انحصار کشور کره جنوبی و کاربران آن خواهد ماند.

اخبار مرتبط: