یک افشاگر توییتری با نام مستعار «Revegnus» می‌گوید که سامسونگ امسال تبلت تاشو گلکسی زد تب را معرفی خواهد کرد. بر اساس این توییت، گلکسی زد تب در کنار تبلت‌های رده بالای گلکسی تب اس ۹ رونمایی خواهد شد. این افشاگر همچنین اشاره می‌کند که اگر به دلایلی این تبلت تاشو برای عرضه در سال جاری آماده نباشد، همزمان با گوشی‌های گلکسی زد فود ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.

تصور ما بر این است که تبلت گلکسی زد تب دارای صفحه‌نمایش تاشو بزرگ‌تر از صفحه نمایش ۷.۶ اینچی گلکسی زد فولد ۴ خواهد بود. اگر چنین نباشد هیچ دلیلی برای ساخت این دستگاه وجود ندارد زیرا گلکسی زد فولد ۴ در بازار موجود است. یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی یا بزرگ‌تر به خوبی می‌تواند انتظارات کاربران را برآورده کند.

طرح مفهومی سامسونگ گلکسی زد فولد تب

اگر این تبلت تاشو در سال جاری روانه بازار شود، به احتمال زیاد با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و صفحه‌نمایش امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز عرضه شود. همچنین این دستگاه احتمالا یک باتری با ظرفیت بالا خواهد داشت که با یک بار شارژ می‌تواند ساعات زیادی کار کند.

گلکسی زد تب می‌تواند یک صفحه‌نمایش تاشو سه‌گانه داشته باشد که به دستگاه اجازه می‌دهد مانند صفحه‌نمایش پوششی عمل کند.در سال ۲۰۲۱، رندرهایی از یک تبلت تاشو به نام گلکسی زد فولد تب انتشار یافت که شامل سه صفحه‌نمایش، دو لولا و یک داک مغناطیسی بود.

در مورد جزئیات و مشخصات فنی این دستگاه نمی‌توان چیزی را با قاطعیت منتشر کرد. اما انتظار می‌رود گلکسی زد تب لولای جدیدی داشته باشد که فاصله بین صفحه‌نمایش‌‌ها را در هنگام بسته شدن کاهش می‌دهد.

اخبار مرتبط: قدرت‌نمایی گوشی تاشو سه‌گانه سامسونگ