در افشای جدیدی علاوه‌بر ابعاد، حافظه رم و داخلی مشخص شد گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE به تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ مجهز می‌شوند، البته فولد FE در برخی بازارها با اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه می‌شود.

گوشی‌های تاشو به‌دلیل استفاده از فناوری پیچیده‌تر و بهره‌مندی از ۲ نمایشگر مجزا، نسبت‌به گوشی‌های عادی گران‌تر هستند. علاوه‌بر آن سامسونگ تاکنون در گوشی‌های تاشو خود فقط از بهترین سخت‌افزارها که در پرچمداران غیرتاشو استفاده کرده بود بهره برد تا هیچ نسخه اقتصادی در بازار جهانی عرضه نشود. بااین حال سال گذشته شرکت‌های چینی نمونه‌های ارزان‌تری را در بازار داخلی عرضه کردند که عملکرد موفقیت آمیزی در بازار داشتند. به‌این ترتیب گفته شده سامسونگ هم احتمالا ۲ نسخه اقتصادی تاشو تولید و عرضه می‌کند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این ۲ نسخه اقتصادی، یعنی گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE به چه تراشه‌ای مجهز خواهند شد.

گلکسی زد فولد FE و فلیپ FE

به‌گزارش افشاگری به‌نام Kro در ایکس (توییتر)، سامسونگ به‌زودی از گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE به‌عنوان نسخه‌های اقتصادی تاشو رونمایی خواهد کرد. وی در ادامه به افشای برخی از مشخصات کلیدی ۲ گوشی جدید پرداخت. براین اساس گلکسی زد فولد FE و زد فلیپ FE به تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ مجهز می‌شوند. البته احتمالا فولد FE در برخی بازارها با اگزینوس ۲۲۰۰ به‌فروش برسد. همچنین اسنپدراگون 7s نسل ۲ نسخه ضعیف‌تر اسنپدراگون ۷ نسل ۲ محسوب می‌شود که پیش از این در ردمی نوت ۱۳ پرو و ریلمی نوت ۱۲ پرو پلاس استفاده شده بود.

در ادامه این گزارش آمده است که گلکسی زد فولد FE در پیکربندی های مختلف با حافظه رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ البته مدل فلیپ فقط به حافظه‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی مجهز خواهد شد. برای فضای ذخیره‌سازی هم سامسونگ حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی را برای هر ۲ دستگاه درنظر گرفته است.گلکسی زد فولد FE درحالت تاشده در ابعاد ۱۵۵.۱×۶۷.۱×۱۴.۲-۱۵.۸ میلی‌متر است که در حالت باز شده به ۱۵۵.۱×۱۳۰.۱×۶.۳ میلی‌متر تغییر می‌کند. همچنین ابعاد زد فلیپ Fe در حالت تاشده ۸۴.۹،۷۱.۹×۱۵.۹-۱۷.۱ میلی‌متر و در حالت باز ۱۶۵.۲×۷۱.۹،۶.۹ میلی‌متر است.

اگرچه پیش از این عرضه نسخه مقرون‌به صرفه برای گلکسی زد فولد ۶ شنیده شده بود، سامسونگ تاکنون به‌صورت رسمی وجود گوشی‌های تاشو FE را تایید نکرده است. همچنین این اولین گزارشی است که به نسخه اقتصادی گلکسی زد فلیپ FE اشاره می‌کند و پیش از این هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نشده بود. بنابراین احتمال نقض شدن این گزارش وجود دارد.

اخبار مرتبط: