براساس تصویری که از قاب محافظ گلکسی زد فولد ۶ توسط شرکت آمریکایی Thinborne منتشر شده است و در بررسی جزئیات گلکسی زد فولد ۶ به‌نظر می‌رسد سامسونگ در طراحی نسل جدید گوشی تاشو پرچم‌دارش، تغییرات عمده‌ای را درنظر نگرفته است.

براساس تصویر منتشر شده از یک قاب محافظ که گفته می‌شود برای گوشی هوشمند تاشوی گلکسی زد فولد ۶ سامسونگ طراحی شده است، به‌نظرمی‌رسد کاربران نباید انتظار افزایش قابل‌توجهی در اندازه نمایشگر روی جلد این دستگاه را داشته باشند. این تصویر که توسط کمپانی Thinborne، تولیدکننده‌ آمریکایی قاب گوشی‌های موبایل، در شبکه‌ اجتماعی on X (شبیه به توییتر) با هشتگ #fold6 به‌اشتراک گذاشته شده است، ابعاد و برآمدگی‌های گوشی را به‌طور نسبتاً دقیقی نشان می‌دهد. با بررسی این قاب می‌توان دریافت که اندازه کلی و نسبت ابعاد نمایشگر روی جلد احتمالا بدون تغییر قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی باقی خواهد ماند.

انتشار این تصویر می‌تواند نشانه‌ای از تمرکز سامسونگ بر ارتقاء جنبه‌های دیگر این گوشی تاشوی پرچم‌دار باشد. بررسی جزئیات گلکسی زد فولد ۶ حاکی ازآن است که نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی نیز بدون تغییر در اندازه، از نسبت ابعاد جدیدی بهره خواهد برد که اندکی کوتاه‌تر و عریض‌تر از نسل قبلی خواهدبود.

علاوه‌بر نمایشگرهای عریض‌تر، گفته می‌شود گلکسی زد فولد ۶ ظاهری زاویه‌دارتر به لطف گوشه‌های تیزتر خواهد داشت و از کاهش وزنی در حدود ۱۵ گرم نسبت به‌نسل قبل برخوردار خواهد بود. برخی منابع همچنین بر احتمال استفاده از فریم تیتانیومی دراین گوشی و ارتقاء قابل‌توجه در بخش دوربین و عملکرد صحه گذاشته‌اند. بااین‌وجود، تا زمان رونمایی رسمی از گلکسی زد فولد ۶ توسط سامسونگ، نمی‌توان با قطعیت درخصوص جزئیات طراحی و مشخصات فنی آن اظهارنظر قطعی کرد. انتشار اطلاعات رسمی از سوی سامسونگ، به‌زودی جزئیات دقیق‌تری را در مورد این گوشی هوشمند تاشو در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

دربخش‌های دیگر به‌جز نمایشگر، شاید گلکسی زد فولد ۶ چندان هیجان‌انگیز نباشد. این گوشی احتمالا همان روند ارتقاء سالانه‌ معمول را دنبال می‌کند، مثل استفاده از پردازنده‌ جدید اسنپدراگون و نرم‌افزار به‌روزتر. اما به‌نظرمی‌رسد سایر مشخصات، از دوربین گرفته تا ظرفیت باتری، بدون تغییر نسبت به‌نسل قبل باقی بمانند.

سامسونگ درحال کار روی نسخه‌ دیگری به نام گلکسی زد فولد ۶ اولترا است که شاید ازنظر فنی ازمدل استاندارد بهتر باشد. اما به‌نظرمی‌رسد فعلاً این مدل صرفا در کره عرضه خواهد شد. همچنین باتوجه به‌اینکه انتظارمی‌رود قیمت نسخه‌ استاندارد فولد ۶ هم ۱۰۰ دلار افزایش داشته باشد، مدل اولترا احتمالا بسیار گران‌قیمت خواهدبود.