سامسونگ گلکسی Z Flip 5 گوشی تاشو آینده سامسونگ، که البته تا چند ماه دیگر عرضه نخواهد شد، ممکن است دو مشکل اصلی که کاربران هنوز با نسل قبلی این گوشی تاشو، یعنی Z Flip4 دارند را برطرف کند. حداقل اگر شایعاتی که امروز در این مورد منتشر شدند درست از آب دربیایند! یکی از این شایعات درباره صفحه نمایش سامسونگ گلکسی Z Flip 5 است که در ادامه به آن پرداخیتم.

در بطن این شایعه یک واقعیت قابل‌ اتکا وجود دارد و آن‌هم اینکه این خبر از زبان رأس یانگ، مدیرعامل سازمان مشاوران زنجیره تأمین نمایشگرها بیان‌شده است، کسی که درگذشته حرف‌های دقیقی در مورد چنین مسائلی زده است. بااین‌وجود او همیشه هم پیش‌بینی‌های درستی نداشته و به همین خاطر نمی‌توان چندان هم به‌درستی این شایعه امید بست.

به هر شکل، امیدواریم که گوشی Galaxy Z Flip 5، همان‌طور که یانگ ادعا می‌کند، با صفحه‌نمایش بیرونی بسیار بزرگ‌تری عرضه شود. نمایشگری که ظاهراً حدود 3.3 تا 3.4 اینچ خواهد بود. این یعنی نمایشگر بیرونی نسل آینده Galaxy Z Flip حدوداً دو برابر بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش 1.9 اینچی گوشی Flip4 است که در حال حاضر در دسترس ما قرار دارد.

توییت درباره سامسونگ گلکسی زد فیلیپ ۵

البته شایان‌ذکر است که امروز تصاویری از گوشی تاشو Find N2 Flip شرکت Oppo پخش شد که نشان‌دهنده یک صفحه‌نمایش بیرونی بسیار بزرگ بود. گوشی که به‌زودی عرضه خواهد شد و رقیب مستقیم گوشی‌های سری Flip سامسونگ خواهد بود. گرچه این نمایشگر بیرونی ممکن است باعث شود که نمایشگر خارجی Flip4 بسیار کوچک به نظر برسد، اما صفحه‌نمایش بیرونی Flip 5 ممکن است به همین اندازه (که شایعه شده 3.26 اینچ خواهد بود) برسد یا حتی از آن‌هم بزرگ‌تر باشد.

به گفته یانگ، صفحه‌نمایش داخلی سامسونگ گلکسی Z Flip 5 نیز قرار است ارتقا پیدا کند و این ارتقا در بخش خط تای نمایشگر است. به‌طور خاص، گفته می‌شود که Galaxy Z Flip 5 از طراحی لولای جدیدی بهره می‌برد که باعث کاهش دید خط تای نمایشگر خواهد شد.

رقبای چینی سامسونگ همین حالا هم به‌طور مداوم گوشی‌های تاشو خود را با خط تا های کمتر قابل‌مشاهده (و کمتر قابل‌لمس) عرضه می‌کنند، بنابراین خوب است که شاهد پیشرفت این شرکت کره‌ای در این بخش هم باشیم. به‌قول‌معروف دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

خبر مرتبط: تاریخ رویداد Unpacked 2023 سامسونگ فاش شد