سامسونگ برای افزایش فروش گلکسی زد فلیپ ۶ تصمیم گرفته علاوه‌بر ارتقا تراشه، ابعاد نمایشگر داخلی و بیرونی و استفاده از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی می‌خواهد ظرفیت باتری را نیز به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ارتقا دهد.

سامسونگ ۲ هفته قبل از سری گلکسی S24 رونمایی کرد. اگرچه این سری پس از معرفی و قبل از تاریخ اعلام شده در بازار ایران با قیمت بالا عرضه شد، مراحل توسعه قبل از تولید انبوه آن چند ماه قبل به اتمام رسیده است و سامسونگ مدتهاست توسعه پرچمداران بعدی، یعنی گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ را آغاز کرده است. بانگاهی به نسل قبل مشخص می‌شود این ۲ پرچمدار قرار است اوایل تیر ماه ۱۴۰۳ معرفی و راهی بازار شوند. بااین حال اولین شایعات از آبان ماه ۱۴۰۲ درباره این دستگاه منتشر شد و اکنون گزارش جدیدی از گلکسی زد فلیپ ۶ منتشر شده که حاکی از افزایش حجم باتری این نسخه است.

این گزارش از وب‌سایت هلندی Galaxy Club منتشر شده است. براین اساس، سری گوشی‌های تاشو سامسونگ به‌دلیل مشکلات متعدد با استقبال جالبی مواجه نشد و نتوانست موفقیت سری نوت را تکرار کند. بااین حال سامسونگ قصد عقب‌نشینی نداشته و هر سال با رفع بخشی از مشکلات سعی در افزایش محبوبیت این سری دارد. یکی از مشکلات تاشوهای فلیپ این است که به‌ٔلیل حجم کم فضای درون دستگاه معمولا باتری ضعیف و کوچکی دارند. مثلا گلکسی زد فلیپ ۳ با باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شد که در نسل ۴ به ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسید.

بااین حال سامسونگ نتوانست ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۵ را افزایش دهد و این دستگاه هم با باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شد. اکنون سامسونگ درحال آزمایش استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر است تا بتواند محبوبیت دستگاه‌های خود را افزایش دهد. دراین گزارش آمده است سامسونگ از یک باتری دوگانه شامل یک قطعه با ظرفیت ۱۰۹۷ و یک قطعه ۲۷۹۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. درنتیجه ظرفیت مجموع این باتری به ۳۸۸۷ می‌رسد. جالب اینجاست که ظرفیت گلکسی S24 هم ۳۸۸۰ بود که در تبلیغات با ۴۰۰۰ معرفی شد، بنابراین گلکسی زد فلیپ ۶ هم احتمالا با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی می‌شود.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی‌بر افزایش بعاد نمایشگر داخلی و خارجی گلکسی زد فلیپ ۶ منتشر شده بود. برای یادآوری، زد فلیپ ۵ به نمایشگر داخلی ۶.۷ اینچی تاشو AMOLED با رزولوشن +FullHD و صفحه‌نمایش خارجی ۳.۴ اینچی مجهز شده است. اگرچه هنوز اندازه دقیق نمایشگر داخلی فاش نشده، گفته می‌شود نمایشگر خارجی به ۳.۹ اینچ افزایش پیدا می‌کند. علاوه‌بر این گفته می‌شود دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی سال گذشته با یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جایگزین می‌شود. احتمالا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در این دستگاه استفاده خواهد شد، بااین حال استفاده از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ هنوز رد نشده است، اما در هر‌صورت این دستگاه به هوش مصنوعی Galaxy AI مجهز می‌شود.

اخبار مرتبط: