دیگر نیازی به مراجعه مکرر به پزشک و استفاده از دستگاه‌های بزرگ و پیچیده نیست. ساعت هوشمند گلکسی واچ با فناوری جدیدش، امکان اندازه‌گیری دقیق فشار خون را در هر زمان و مکان برای شما فراهم می‌کند.

طبق یک پرونده ثبت اختراع در آمریکا، ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ ممکن است در آینده از فناوری جدیدی برای اندازه‌گیری دقیق فشار خون استفاده کنند. اگرچه مدل‌های جدیدتر مانند گلکسی واچ 7 که به‌تازگی عرضه شده است، قابلیت تخمین فشار خون را دارند، اما روش فعلی استفاده شده دارای محدودیت‌هایی از جمله نیاز به تنظیم اولیه با یک بازوبند فشار خون است.

سامسونگ درحال توسعه ابزارهای پیشرفته‌تری برای اندازه‌گیری فشار خون در ساعت‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های پوشیدنی است. این موضوع از یک پرونده ثبت اختراع جدید در آمریکا مشخص شده است. ساعت‌های هوشمند سامسونگ درحال‌حاضر قابلیت اندازه‌گیری فشار خون را از طریق اپلیکیشن فشار خون سامسونگ ارائه می‌دهند.

گلکسی-واچ

ساعت‌های هوشمند جدیدی مثل گلکسی واچ 7 می‌توانند فشار خون سیستولیک (عدد بالای فشار خون) و دیاستولیک (عدد پایین فشار خون) و همچنین ضربان قلب را اندازه‌گیری کنند. ساعت از سنسوری استفاده می‌کند که با تاباندن نور و دریافت بازتاب آن، فشار خون تقریبی را محاسبه می‌کند. اما برای دقت بیشتر، لازم است ساعت را با یک بازوبند فشار خون معمولی کالیبره کنید. که شامل سه بار اندازه‌گیری در نیم ساعت است. سامسونگ همچنین توصیه می‌کند که کاربران هر 28 روز یکبار دستگاه را دوباره کالیبره کنند. شرکت سامسونگ هشدار می‌دهد که این اندازه‌گیری‌ها برای تشخیص بیماری مناسب نیستند و کاربران باید برای مشاوره پزشکی به پزشک مراجعه کنند.

در اسناد ثبت اختراع، تیم به مشکلی در استفاده از چنین سیگنال‌های زیستی برای تخمین فشار خون اشاره کرده است؛ اینکه فشار خون سیستولیک (SBP) و دیاستولیک (DBP) ممکن است از هم جدا شده یا با سرعت‌های مختلف تغییر کنند و باعث اندازه‌گیری نادرست شوند. برای حل این مشکل، به نظر می‌رسد شرکت پیشنهاد استفاده از چندین سیگنال را می‌دهد که می‌تواند شامل PPG (فتوپلتیسموگرافی)، ECG (الکتروکاردیوگرافی)، EMG (الکترومیوگرافی) و BCG (بالستوکاردیوگرافی) باشد.

در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ در اوایل امسال، هون پک، مدیر بخش سلامت موبایل سامسونگ، تایید کرد که شرکت آن‌ها روی فناوری جدیدی برای اندازه‌گیری فشار خون کار می‌کند. این فناوری ممکن است نیاز به کالیبره کردن دستگاه با بازوبند فشار خون را از بین ببرد و همچنین بتواند فشار خون را به‌طور مداوم اندازه‌گیری کند تا علائم فشار خون بالا یا سایر مشکلات قلبی عروقی را شناسایی کند. هنوز مشخص نیست که این فناوری جدید چه زمانی به ساعت‌های هوشمند سامسونگ اضافه خواهد شد.