طبق‌اخبار موثق، سامسونگ گلکسی واچ 7 با مشخصات و قیمت قابل‌توجه در آمازون کانادا رونمایی شده است.

در راستای معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند تاشو، کمپانی سامسونگ رویداد آنپکد (Unpacked) را برای تاریخ 20 تیرماه تدارک دیده است. انتظار می‌رود در این رویداد که با رویکردی رسمی و حرفه‌ای برگزار خواهدشد، از گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 رونمایی شود. همچنین، باتوجه به مشاهده‌ اخیر ساعت هوشمند سری گلکسی واچ 7 در وب‌سایت‌های مختلف صدور گواهینامه و نیز لیست محصولات آمازون کانادا، احتمالاً شاهد معرفی این محصول در رویداد پیش روی سامسونگ باشیم.

با استناد به لیست منتشر شده در وبسایت آمازون، مدل 40 میلی‌متری ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ مجهز به بلوتوث، از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره‌مند است. این محصول با دارا بودن قابلیت‌هایی همچون ردیاب فعالیت و ساعت زنگ‌دار، تجربه‌ای جامع و کاربردی را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. اتصال به تلفن هوشمند از طریق فناوری بلوتوث برقرار می‌شود و باتری آن از نوع لیتیوم-یونی است. شایان‌ذکراست فرم ظاهری این ساعت هوشمند گرد بوده و قطر صفحه‌نمایش آن 40 میلی‌متر است.

گلکسی واچ 7مشخصات

علاوه‌بر موارد ذکر شده، این مدل از گلکسی واچ 7 از یک چیپست 3 نانومتری بهره می‌برد که مصرف انرژی را بهینه کرده و عملکرد روان‌تری را به‌ارمغان‌می‌آورد. همچنین، سنسور BioActiveSensor2 در این ساعت هوشمند، دقت اندازه‌گیری ضربان قلب را در حین ورزش و خواب افزایش می‌دهد. اما کارکرد گلکسی واچ 7 فراتر از یک ساعت مچی است. این محصول به‌عنوان یک همراه هوشمند با هوش مصنوعی عمل می‌کند و از طریق قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله ردیابی خواب، برنامه‌های ورزشی و برقراری ارتباط، به شما یاری می‌رساند. همچنین، برخورداری از پاسخ‌گوی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ (Galaxy AI smart reply) نیز به مدیریت پیام‌ها بر روی ساعت و برقراری ارتباطی آسان‌تر کمک می‌کند.

طبق اطلاعات موجود در آمازون کانادا، زمان معرفی گلکسی واچ 7 به بازار، 26 تیرماه تعیین شده است. قیمت این ساعت هوشمند 358.55 دلار کانادا (حدود 299 دلار آمریکا) خواهد بود. رویداد آنپکد سامسونگ که احتمالاً شاهد معرفی رسمی گلکسی واچ 7 باشیم، برای تاریخ 20 تیرماه برنامه‌ریزی شده است.

در خبری مرتبط، تولید انبوه تراشه‌های اگزینوس 2500 سامسونگ که برای گوشی‌های سری گلکسی S25 در نظر گرفته شده بود، با مشکل مواجه شده است. دلیل این چالش، بازدهی پایین فرآیند نسل دوم تولید 3 نانومتری ریخته‌گری سامسونگ عنوان شده است. تحلیلگر مطرح مینگ-چی کو پیش‌بینی کرده است که در صورت ادامه‌ این مشکلات، سامسونگ مجبور شود به‌طورکامل به تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 شرکت کوالکام روی بیاورد. بااین‌حال، به‌نظرنمی‌رسد سامسونگ به این زودی تسلیم شود. این شرکت ضرب‌الاجل احتمالی مهرماه را برای افزایش نرخ بازدهی تولید از 20 درصد فعلی به 60 درصد، که حداقل میزان مورد نیاز برای تولید انبوه است، درنظرگرفته است. باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ می‌تواند بر این مشکل فنی غلبه کند و از تراشه‌های اگزینوس 2500 در گوشی‌های سری گلکسی S25 استفاده کند یا خیر.