زمان زیادی تا تاریخ عرضه احتمالی تبلت جدید باقی نمانده و حال امروز اولین تصاویر گلکسی تب اس 10 نیز لو رفتند. بر اساس این تصاویر منتشر شده، شاهد شباهتی غیرقابل انکار با نسخه قبلی این تبلت هستیم!

در چند سال گذشته، شرکت سامسونگ تبلت‌هایی با اندازه بزرگ را روانه بازار کرده تا بتواند نیاز دسته‌ای ویژه از کاربران را رفع نماید. حال به نظر می‌رسد امسال نیز قرار است همین مسیر را پیش بگیرد. وبسایت Android Headlines موفق به دست یافتن به اولین تصاویر گلکسی تب اس 10 اولترا شد که تبلتی با صفحه نمایشی بسیار بزرگ را نشان می‌دهد که از نظر جزئیات نیز شباهت بسیار زیادی به گلکسی تب اس 9 اولترا دارد که سال گذشته به بازار عرضه شد. این دستگاه در پشت خود دارای دو دوربین و جایگاه قلم S-Pen بوده و در جلو نیز یک ناچ دارد.

ابعاد تبلت قرار است به صورت 326.4x208.6x5.45 میلی‌متر باشد که تقریباً هم اندازه گلکسی تب اس 9 اولترا است اما با این تفاوت که نسخه جدید، حدود 0.5 میلی‌متر ضخامتش کاهش یافته است. تبلت‌های سامسونگ در ابتدای عرضه از نظر ضخامت با آیپد پروهای شرکت اپل رقابت می‌کردند و حال کاهش ضخامتی که در اولین تصاویر گلکسی تب اس 10 اولترا مشاهده می‌شود، آن را یک قدم به آیپد پرو 13 اینچی اپل با ضخامت 5.1 میلی‌متر نزدیک کرده است.

متاسفانه برخلاف سایر دستگاه‌ها، شایعات زیادی در مورد گلکسی تب اس 10 به گوش نمی‌خورد و فقط گفته شده که این دستگاه در برخی مدل‌ها از یک تراشه ساخته شرکت مدیاتک استفاده خواهد کرد. به طور کلی، به نظر می‌رسد نسخه جدید از لحاظ سخت‌افزاری کمی ضعیف‌تر از اس 9 اولترا باشد اما این هم شایعه‌ای بیش نیست و باید ببینیم شرکت سامسونگ چه سورپرایزی برایمان آماده کرده است.

Galaxy Tab S10 renders

انتظار می‌رود به دنبال لو رفتن تصاویر از گلکسی تب اس 10 اولترا، شاهد عرضه آن در مراسم Unpacked پیش رو باشیم. در این مراسم بر طبق شایعات، گوشی‌های گلکسی زد فولد 6، گلکسی زد فلیپ 6، گلکسی واچ 7 و گکسی رینگ به نمایش درآمده و عرضه خواهند شد. مراسم مذکور قرار است در تاریخ 10 جولای (20 تیر) برگزار شود.