فهرست شرکای تجاری کوالکام برای اسنپدراگون ۸ الیت نام سامسونگ و سری گلکسی S25 را نشان می‌دهد.

کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸ الیت در روز نخست رویداد Snapdragon Summit 2024 رونمایی کرد. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، این پلتفرم پیشرفت‌های باورنکردنی را در بخش سخت‌افزاری-عملیاتی، بازی، عکاسی و هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

اکنون تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از این تراشه برای عرضه دستگاه‌های پرچم‌دار جدید به بازار استفاده خواهند کرد. گزارش‌ها تایید می‌کند که سامسونگ یکی از کمپانی‌های بزرگ خواهد بود که در ماه‌های آینده پرچم‌داران مجهز به اسنپدراگون ۸ الیت را عرضه می‌کند.

مدت‌هاست شایعاتی درخصوص انتخاب تراشه برای سری گلکسی S25 وجود دارد. برخی شایعات ادعا می‌کردند که سامسونگ احتمالا سیاست سری گلکسی S24 را پیش می‌گیرد؛ یعنی از Exynos 2500 برای گلکسی S25 و گلکسی +25 در بازار جهانی استفاده کند و گلکسی S25 Ultra به‌صورت جهانی با اسنپدراگون ۸ الیت عرضه شود.

اسنپدراگون ۸ الیت گلکسی S25

سامسونگ درحال کار روی Exynos 2500 است و انتظار می‌رود با سری گلکسی S25 عرضه شود. بااین‌حال، شایعات ادعا می‌کنند که بازده سامسونگ برای این تراشه ۳ نانومتری خوب نیست؛ به‌این‌معنی قادر به‌تولید ده‌ها میلیون واحد برای فروش در سراسر جهان نخواهد بود.

مشکل یادشده در تولید اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالا سامسونگ را مجبور می‌کند که تنها از اسنپدراگون ۸ الیت برای سری گلکسی S25 استفاده کند یا شاید برای مدل‌های پایه و پلاس گلکسی S25 به سمت مدیاتک برود.

هیچ تاییدی مبنی‌بر وقوع این اتفاق وجود ندارد، اما ذکر نام سامسونگ در فهرست شرکای کوااکام نشان می‌دهد که تراشه پرچم‌دار جدید اسنپدراگون 8 الیت مطمئنا نقشی در سری گلکسی S25 خواهد داشت‌.