بر طبق اطلاعات لو رفته جدید از پرچم‌دار جدید سامسونگ، مشخص شد که ضخامت گلکسی اس 25 اولترا قرار است کاهشی قابل توجه داشته باشد.

همانطور که می‌دانید، شایعات و اخبار لو رفته از گلکسی اس 25 اولترا بسیار داغ بوده و هر روز اطلاعات و جزئیات بیشتری از پرچم‌دار موردانتظار سامسونگ به بیرون درز می‌کند. برخی اطلاعات نشان می‌دهند گوشه‌های این گوشی برای اولین بار قرار است کمی گرد باشند تا ارگونومی و حمل آن برای کاربر راحت‌تر شود. از طرف دیگر، امروز نیز مطلبی مهم منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی قرار است تبدیل به باریک‌ترین و سبک‌ترین دستگاه در سری اولترا شود.

جدیدترین جزئیات در مورد ضخامت گلکسی اس 25 اولترا توسط افشاگر معروف و قابل اتکا، یعنی Ice Universe منتشر شده است. به گفته وی، گلکسی اس 25 اولترا قرار است از گوگل پیکسل 9 پرو XL و آیفون 16 پرو مکس باریک‌تر و سبک‌تر باشد! تا به این لحظه ابعاد آیفون 16 پرو مکس منتشر نشده و برای آن باید تا معرفی رسمی سری آیفون 16 از سوی اپل منتظر بمانیم. با این حال، می‌دانیم که گوگل پیکسل 9 پرو XL ضخامتی برابر با 8.5 میلی‌متر داشته و وزن آن نیز برابر با 221 گرم است.

با توجه به ابعاد گوشی پرچم‌دار گوگل، می‌توان انتظار داشت که گلکسی اس 25 اولترا، پرچم‌دار نسل جدید سامسونگ، قرار است ضخامتی کمتر از 8.4 میلی‌متر و وزنی کمتر از 220 گرم داشته باشد. این کاهش ضخامت در مقایسه با گلکسی اس 24 اولترا که 8.6 میلی‌متر بود، چندان محسوس نیست اما کاهش وزن آن می‌تواند قابل توجه باشد زیرا پرچم‌دار قدیمی سامسونگ 233 گرم است.

به گفته Ice Universe ضخامت گلکسی اس 25 اولترا و وزن آن، از تمامی گوشی‌های سری اولترا از برندهای مختلف خواهد بود! این بدین معناست که اس 25 اولترا قرار است از تمامی گوشی‌های اوپو فایند ایکس 8 اولترا، شیائومی 15 اولترا و ویوو ایکس 200 اولترا نیز سبک‌تر باشد. با اعمال این تغییرات، مدل آینده سری اولترای سامسونگ، تبدیل به انتخابی مناسب برای کسانی می‌شود که سری اولتراهای موجود در بازار را بزرگ و ضخیم می‌دانند.

متاسفانه این تغییرات ممکن است عوارضی نیز در بر داشته باشند زیرا کاهش ضخامت و وزن یک گوشی، چندان هم ساده نیست. برای مثال، سامسونگ ممکن است به خاطر این کاهش ضخامت، مجبور شود از باتری کوچک‌تری استفاده کند. علاوه بر آن، استفاده از تراشه پرچم‌دار شرکت کوالکام در دستگاهی که ضخامتی بسیار کم دارد، خطر گرم شدن و افزایش دمای قابل توجه آن را در بر دارد. با توجه به این که Ice Universe سابقه خوبی در افشای اطلاعات مختلف داشته و منبعی قابل اطمینان است، می‌توان به حرف‌هایش اعتماد کرد. اما با این وجود نیز توصیه می‌کنیم تا اوایل سال 2025 که سامسونگ به صورت رسمی از ابعاد، ظاهر و سخت‌افزار گوشی‌های نسل جدیدش رونمایی می‌کند، صبور باشید و چندان به شایعات منتشر شده برای تصمیم‌گیری در مورد خرید گوشی‌های نسل جدید سامسونگ، اتکا نکنید.