سامسونگ امروز در مراسم آنپکد خود از 3 گوشی جدید در سری اس 23 رونمایی کرد که شامل مدل پایه، پرو و اولترا می‌شود. چند سال است که سامسونگ دستگاه‌های پرچمدار خود را با این ترکیب وارد بازار می‌کند و هرکدام از آن‌ها بخش خاصی از کاربران را مد نظر دارند. در این میان، گلکسی S23+ توجه افرادی را جلب می‌کند که تمام ویژگی‌های پرچمدار را از دستگاه خود می‌خواهند اما قصد ندارند به اندازه مدل اولترا برای آن هزینه کنند.
گلکسی اس 23 پلاس نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت‌هایی داشته که ممکن است آن را برای برخی از کاربران تبدیل به گزینه بهتری کند. صفحه نمایش این دستگاه نسبت به گذشته تفاوت خاصی ندارد، اما این موضوع را نمی‌توان بد در نظر گرفت. صفحه نمایش این دستگاه از نوع داینامیک امولد 2X می‌باشد و می‌تواند با سقف روشنایی 1750 نیت و نرخ بروزرسانی 120 هرتزی تصاویر را نشان دهد.
به علت کمتر شدن حاشیه‌های صفحه نمایش، نسبت صفحه به بدنه در گلکسی S23+ کمی بیشتر شده اما این تغییر ممکن است قابل مشاهده نباشد. محافظت از صفحه نمایش در این دستگاه به وسیله نسل دوم گوریلا گلس ویکتوس انجام می‌شود و سامسونگ اعلام کرده که مقاومت آن در برابر خط و خش بیشتر شده است.

طراحی رنگ‌های سامسونگ گلکسی S23+

گلکسی اس 23 پلاس به صورت پیش‌فرض از اندروید 13 و رابط کاربری وان یو آی 5.1 استفاده می‌کند. این نسخه از رابط کاربری سامسونگ تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد و فقط بهبود‌های کوچکی در برخی بخش‌های آن به وجود آمده است. انجام پردازش‌ها در این دستگاه به وسیله نسل جدید تراشه‌های پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 صورت می‌گیرد.
سامسونگ برای ساخت این تراشه‌ها با شرکت کوالکام همکاری کرده، و نسخه‌های خاصی از آن را برای سری اس 23 تولید کرده است. این تراشه‌ها قدرت بیشتری نسبت به نسخه عادی دارند و می‌توانند برای مدت طولانی‌تری با دمای پایین‌تر کار کنند. تراشه قوی‌تر به همراه استفاده از حافظه UFS 4 باعث شده تا سرعت انجام پردازش‌ها در سری گلکسی S23+ بیشتر از گذشته باشد.

طراحی دوربین سامسونگ گلکسی S23+

سنسور‌های دوربین در این دستگاه تفاوتی با نسل قبلی ندارند و همچنان از یک سنسور 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌شود. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم در ثانیه را نیز دارد. تصاویر و ویدیو‌های این دستگاه به دلیل پردازش بهتر پردازنده، کیفیت و جزییات بیشتری نسبت به قبل دارند اما نمی‌توان آن‌ها را با مدل اولترا مقایسه کرد. سنسور دوربین سلفی هم در این دستگاه از 10 به 12 مگاپیکسل ارتقا یافته و همچنان توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد.

یکی از تفاوت‌های این دستگاه با نسل قبلی خود، ماژول دوربین آن است. این ماژول در گذشته به صورت یکپارچه با فریم طراحی شده بود و سه دوربین را در خود داشت. حالا در مدل اس ۲۳ پلاس، این ماژول از بین رفته و دوربین‌ها همانند مدل اولترا به صورت تکی و برجسته روی قاب پشتی قرار دارند.

تکنولوژی‌ها ارتباطی هم در این دستگاه پیشرفت‌هابی نسبت به نسل قبلی خود داشته‌اند. اس ۲۳ پلاس حالا از بلوتوث نسخه 5.3 استفاده می‌کند و می‌تواند با سرعت بیشتری از اینترنت وای فای بهره ببرد. باتری این دستگاه با وجود ثابت ماندن اندازه بدنه، کمی بزرگ‌تر شده و به ظرفیت 4700 میلی آمپر رسیده است. توان شارژ این باتری با نسل قبلی فرقی ندارد و شما با استفاده از آداپتور سامسونگ می‌توانید باتری را با توان 45 وات شارژ کنید.
گلکسی گلکسی S23+ به صورت کلی ارتقا خاصی را تجربه نکرده و خرید آن برای کسی که از اس 22 پلاس استفاده می‌کند، ممکن است منطقی به نظر نرسد. ارزش خرید این دستگاه از دیدگاه افراد مختلف، متفاوت است و برخی از افراد پیشرفت در برخی از بخش‌های دستگاه را بسیار جزئی میدانند. شما هم می‌توانید نظرات خود را در رابطه با ارزش خرید اس 23 پلاس از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: