وقتی صحبت از دستگاه‌های اندرویدی می‌شود، مسلماً هیچ سازنده دیگری وجود ندارد که به اندازه سامسونگ قدرت و نفوذ داشته باشد. غول فناوری کره‌ای از زمان پیدایش گوشی‌های هوشمند مدرن، بر بازار گوشی‌های اندرویدی تسلط داشته است. در واقع سری گلکسی اس سامسونگ به دنبال تجسم بهترین چیزی است که این شرکت ارائه می‌کند. به همین دلیل در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ، که اولین رویداد بزرگ سامسونگ برای سال ۲۰۲۳ است، انتظار می‌رود سری S23 معرفی شود.

سامسونگ در پست رسمی اتاق خبر خود گفته، این شرکت مکانی است که در آن سامسونگ “نوآوری جدید گلکسی ممتاز” خود را ارائه خواهد کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه محصولاتی را می‌توانید در این رویداد از سامسونگ انتظار داشته باشید.

در گلکسی آنپکد ۲۰۲۳ انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

رویداد آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ یک رویداد رسمی حضوری توسط سامسونگ است که در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ در سانفرانسیسکو برگزار می‌شود. با این وجود، مردم در سراسر جهان می‌توانند این رویداد را از طریق یک لایو در وب سایت رسمی سامسونگ، در کانال رسمی یوتیوب این شرکت و در وب سایت اتاق خبر سامسونگ تماشا کنند.

البته تیم رسانه علاءالدین برای راحتی بیشتر کاربران علاقه‌مند به این برند، رویداد Galaxy Unpacked 2023 به صورت زنده را برایتان آماده کرده است، برای مشاهده آن کافیست کلیک کنید.

هنگامی که کلمات “Premium” و “Galaxy” را می‌شنویم، اولین موردی که به ذهن ما می‌رسد، سری گلکسی اس سامسونگ است. به همین علت، مطمئنیم که نقطه برجسته Galaxy Unpacked 2023 بدون شک سری Galaxy S23 سامسونگ خواهد بود. مورد بعدی انتخاب پرچمدار این سری گوشی های هوشمند برای سال 2023 است.

خانواده S23 حداقل شامل ۳ گوشی خواهد بود، گلکسی اس ۲۳، گلکسی اس ۲۳ پلاس و گلکسی اس ۲۳ اولترا که هر سه آن‌ها در اوایل فوریه عرضه خواهند شد. گلکسی اس 23 با نسخه سفارشی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام مجهز خواهد شد. این بدان معناست که این سری از گوشی‌های هوشمند عملکرد درجه یکی را ارائه می‌کنند. به گونه ای که احتمالاً می‌توانند تبدیل به قدرتمندترین دستگاه‌های اندرویدی موجود بازار در زمان عرضه شوند.

علاوه بر پردازنده چشمگیر گلکسی S23 احتمالاً این گوشی به‌روزرسانی های بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت. این به روزرسانی‌ها شامل بهبود حرارتی و عمر باتری، صفحه نمایش روشن تر و یک ماژول دوربین بسیار چشمگیر در Galaxy S23 Ultra رده بالا است. طبق اکثر گزارش‌ها، سامسونگ قیمت اولیه سری گلکسی S23 را افزایش نخواهد داد.

با این حال، خریداران می‌توانند انتظار داشته باشند که حق بیمه سنگینی برای این دستگاه های پرچمدار بپردازند. خوشبختانه، سامسونگ، پیشنهادات سخاوتمندانه زودهنگامی را می‌دهد که اگر اقدام به پیش خرید کنید، می‌توانید این گوشی را ارزان‌تر تهیه کنید.

انتظار دیگری که از سامسونگ در این رویداد می‌رود، این است که به کاربران در مورد وضعیت سری گلکسی اس 22 اطلاع دهد که آیا تولید آن متوقف می‌شود یا به فروش آن در کنار جانشین خود ادامه می‌دهد. اگر مورد دوم اتفاق بیفتد، کاهش قیمت برای اس ۲۲ اجتناب ناپذیر خواهد بود. سامسونگ همچنین می‌تواند چند اطلاعیه نرم‌افزاری از جمله به‌روزرسانی احتمالی One UI را نیز ارائه کند.

samsung-galaxybook

در رویداد آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ انتظار چه چیزی را نباید داشت؟

در کنار سری گلکسی اس ۲۳، تنها یک دستگاه مهم دیگر عرضه خواهد شد که احتمالا همان لپ تاپ گلکسی بوک ۳ باشد. انتظار نمی‌رود که سری گلکسی تب اس ۹ و گلکسی تب فولد سامسونگ ظاهر شوند. چراکه گزارش شده که عرضه هر دو به اواخر سال ۲۰۲۳ تا اوایل سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده اند.

در مورد گوشی‌های تاشو، انتظار نداریم که هیچ اطلاعیه‌ای در رابطه با گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ منتشر شود، چون گوشی‌های تاشو معمولاً رویداد اختصاصی خود را دارند. ولی لوازم جانبی جدید مانند ساعت‌های هوشمند و یا هدفون‌ها از نظر فنی امکان‌پذیر هستند، هرچند که احتمال خاصی نیز نیست و نمی‌توان به طور قطعی چیزی گفت.

در ادامه اطلاعات بیشتری از محصولاتی که امکان بالاتری برای رونمایی دارند، بخوانید.

سری-گلکسی-اس-۲۳

سری گلکسی اس ۲۳

جذابیت اصلی گلکسی اس 22 اولترا قلم آن بود که حس سری نوت را به کاربر القا می‌کرد. ولی امکان دارد جذابیت اس 23 اولترا حول سیستم دوربین آن بچرخد. شایعات منتشر شده از سوی Ice Universe و دیگران مدت‌هاست که به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی S23 اشاره می‌کنند. سامسونگ نیز با رونمایی از سنسور دوربینی که می‌تواند با این سنسور مطابقت داشته باشد، به این شایعات افزود.

خبرگزاری ISOCELL HP2 نوید عکس‌های بسیار دقیق و ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را می‌دهد و در عین حال قابلیت‌های ثابتی را در نور کم ارائه می‌دهد. همچنین ممکن است رنگ های دقیق تری را در سناریوهایی با نور روشن ثبت کند. دوربین جلو نیز ممکن است کمی به 12 مگاپیکسل نزدیک شود.

ظاهراً این سری سامسونگ از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام برخوردار است. این موضوع باعث می‌شود این مدل بیش از 25 درصد سریع‌تر از نسل 1 باشد. در حالی که نورپردازی واقعی تر برای بازی ها ارائه می‌دهد، امکان بهبود چهار برابری در پردازش هوش مصنوعی نیز وجود دارد. Qualcomm ادعا می‌کند که Gen 2 تا 40 درصد مصرف انرژی بیشتری دارد و ممکن است علاوه بر شبکه WiFi 7 از ارتباطات ماهواره ای اضطراری نیز برخوردار شود.

Galaxy S23 Ultra نسبت به مدل قبلی خود طراحی کمی صاف‌تر خواهد داشت تا به شکایات مربوط به لبه‌های منحنی صفحه نمایش 6.8 اینچی پایان دهد. البته هنوز در این مدل هم می‌توانید شاهد یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دو لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی، یک قلم S و تا 12 گیگابایت رم باشید. به احتمال زیاد این سری شامل یک نسخه 1 ترابایتی باشد که نگرانی شما را نسبت به ذخیره سازی یک فیلم 8K برطرف می‌کند و تمام فضای خالی شما به راحتی پر نخواهد شد.

گلکسی بوک ۳ اولترا

نیازی به گفتن نیست که Book 3 Ultra یک هیولاست و دارای گرافیک RTX 4070 و صفحه نمایش 16 اینچی AMOLED می‌باشد. با وجود نام “Ultra”، خریداران باید خوشحال شوند که بدانند لپ‌تاپ دارای بریدگی نمایشگر نیست، مانند چیزی که در تبلت Galaxy Tab S8 Ultra پیدا می‌کنند.

در همین حال، Galaxy Book 3 360 یک لپ تاپ 2 در 1 قابل تبدیل با صفحه نمایش لمسی و پشتیبانی از قلم S می‌باشد. همچنین دارای صفحه نمایش AMOLED اما کوچک‌تر با سایز 13.3 اینچ است. این دستگاه تراشه گرافیکی Intel Iris XE را به جای Nvidia RTX در خود دارد. گلکسی بوک 3 اولترا 16 اینچی دارای صفحه کلیدی با اندازه کامل صفحه نمایش است و نکته مثبت اینجاست که شما یک صفحه کلید کامل دارید.

patent-galaxybook

کاربران Galaxy Book 3 Ultra که زیاد تایپ می‌کنند، باید دست‌های خود را بیشتر اوقات به سمت سمت چپ نوت‌بوک نگه‌دارند زیرا تاچ پد این سیستم در مرکز قرار ندارد. این دستگاه دارای پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9، حافظه LPDDR5 سایز 32 گیگابایت، یک ترابایت NVMe SSD و کارت گرافیک 8 گیگابایتی Nvidia RTX 4070 GDDR6 است.

Galaxy-Book-3-Pro

طراحی و مشخصات گلکسی بوک ۳ ۳۶۰

گلکسی بوک 3 360 دارای صفحه نمایش AMOLED 13.3 اینچی، سی پی یو نسل سیزدهم اینتل Core i5، 16 گیگابایت رم LPDDR5، 256 گیگابایت حافظه NVMe و پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe می‌باشد. از آنجایی که گلکسی بوک 3 360 اندازه کوچک‌تری دارد، صفحه‌کلیدی با اندازه کامل ندارد که برای تایپیست‌ها در حال حرکت راحت‌تر است.

اما Book 3 360 یک عدد پد و یک تاچ پد متمرکز نیز ندارد و تاچ پد آن بیشتر به سمت چپ متمایل شده که احتمالاً بهترین انتخاب طراحی نیست. به عنوان یک لپ تاپ قابل تبدیل، گلکسی بوک 3 را می‌توان به عنوان یک نوت بوک معمولی یا یک تبلت ویندوزی با پشتیبانی از قلم S استفاده کرد.

تب های جدید گلکسی و گلکسی بادز

آنچه انتظار می‌رود سامسونگ به عنوان تب و بادز معرفی کند، در ادامه برایتان معرفی شده‌اند.

گلکسی تب S8+

در مورد رونمایی از محصولات دیگر در Unpacked صحبت زیادی نشده و حتی شایعاتی وجود دارد که در مورد عرضه‌های احتمالی تردید ایجاد می‌کند. منابع Elec ادعا می‌کنند که سامسونگ احتمالاً به دلیل عدم اطمینان اقتصادی و فروش ضعیف سری Tab S8، عرضه خانواده گلکسی تب اس 9 را متوقف کرده است. این‌طور به نظر می‌آید که این شرکت تمایل دارد برای عرضه نسخه‌های تبلت‌ها بیشتر از گوشی‌ها صبر کند.

بادز ها

ما همچنین در رویداد آنپکد 2023 سامسونگ روی هدفون های جدید حساب نمی‌کنیم. سامسونگ Galaxy Buds 2 معمولی را در تابستان 2021 و Buds 2 Pro را یک سال بعد معرفی کرد. به جز اصلاح گلکسی بادز لایو، هیچ فشاری بر این شرکت برای به‌روزرسانی فهرست بادز های خود وجود ندارد.

تمام مواردی که برایتان نام بردیم از منابع معتبر جمع‌آوری شده و این تمام اطلاعاتی است که از رویداد آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ در اختیار ما بود. حتما نظرات خود را درباره این رویداد مهم با ما در میان بگذارید.