امروز در رویداد آنپکد سامسونگ شاهد رونمایی از سه دستگاه جدید در سری اس بودیم. سری گلکسی S23 با سه مدل پایه، پرو و اولترا امروز به صورت رسمی معرفی شد و مشخص شد که سامسونگ همچنان قصد ندارد نام دستگاه‌های خود را تغییر دهد. در این میان مدل پایه ممکن است به دلیل برخورداری از قیمت و اندازه مناسب، توجه بیشتری را به خود جلب کند. در این مقاله قصد داریم مشخصات این دستگاه را با هم بررسی کنیم و ارزش خرید آن را با مدل اس 22 مقایسه کنیم.
سامسونگ گلکسی اس ۲۳ از صفحه نمایش داینامیک امولد 2X با اندازه 6.1 اینچی استفاده می‌کند که نسبت آن به بدنه کمی بیشتر شده است. این صفحه نمایش نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد و می‌تواند تصاویر را با استاندارد رنگی HDR10+ نمایش دهد. سامسونگ برای محافظت از صفحه نمایش و قاب پشتی از نسل جدید گوریلا گلس، یعنی گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده کرده است. این موضوع خانواده اس 23 را به اولین نسل از گوشی‌های هوشمندی تبدیل می‌کند که از این شیشه استفاده می‌کنند.

گلکسی اس ۲۳ از اندروید ۱۳ پشتیبانی میکند


گلکسی S23 به صورت پیش‌فرض از اندروید 13 و رابط کاربری وان یو آی 5.1 استفاده می‌کند که تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد. این رابط سعی کرده تا برخی از نقص‌های نسخه 5 را برطرف کند و امکانات مفیدی را به آن اضافه کند. وظیفه انجام پردازش‌ها در این دستگاه به عهده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است.
اما سامسونگ از این هم فراتر رفته و برای تولید یک تراشه انحصاری با کواکلام همراهی کرده است. تراشه استفاده شده در سری گلکسی S23 برای این دستگاه‌ها طراحی شده‌ و قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های عادی دارد. این تراشه‌ها می‌توانند برای مدت طولانی‌تر با دمای کمتر و عملکرد بهتر کار کنند. یکی از نکات مهم در مورد حافظه این دستگاه، تکنولوژی آن است. نسخه 128 گیگابایتی گلکسی اس ۲۳ همانند نسخه‌های قبلی از حافظه UFS 3.1 استفاده می‌کند اما نسخه 256 گیگابایتی از تکنولوژی UFS 4 استفاده می‌کند. این موضوع ممکن است کمی برای افرادی که قصد دارند کمتر روی گوشی خود هزینه کنند آزار دهنده باشد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳


چیدمان و سنسور‌های دوربین این دستگاه نسبت به گلکسی اس 22 تفاوت خاصی ندارند و سامسونگ تصمیم گرفته تا از همان سخت‌افزار قدیمی در دوربین این دستگاه استفاده کند. دوربین اصلی این دستگاه از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید استفاده می‌کند که توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 8K و نرخ 30 فریم در ثانیه را دارد.
دوربین سلفی این دستگاه از رزولوشن 10 به 12 مگاپیکسل ارتقا یافته و توانایی فیلم‌برداری با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم را دارد. برخی از تکنولوژی‌های ارتباطی هم نسبت به نسل قبلی بهتر شده‌اند. برای مثال، بلوتوث این دستگاه به نسخه 5.3 ارتقا یافته و سرعت اتصال آن به اینترنت وای فای بیشتر شده است.
با وجود عدم تغییر اندازه فیزیکی دستگاه، سامسونگ توانسته از باتری بزرگ‌تری در گلکسی اس 23 استفاده کند. این مدل حالا از یک باتری 3900 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که برخلاف مدل‌های دیگر از این سری، فقط می‌تواند با توان 25 وات شارژ شود.
نظرات زیادی راجع به ارزش خرید گلکسی S23 وجود دارد و بسیاری از افراد عقیده دارند که این دستگاه هیچ تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد. شما هم می‌توانید نظرات خود را در مورد ارزش خرید این دستگاه از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: از رویداد آنپکد ۲۰۲۳ سامسونگ چه می‌دانیم؟