شرکت سامسونگ می‌خواهد تولید انبوه ۴۰۰ هزار عدد حلقه هوشمند گلکسی رینگ را از اردیبهشت ماه آغاز کرده تا اوائل تابستان این دستگاه را در مراسم گلکسی آنپکد معرفی و سپس راهی بازار کند.

شرکت سامسونگ ۲۷ دی‌ماه مراسم گلکسی آنپکد را برگزار و در آن از سری S24 و هوش مصنوعی مولد Galaxy AI رونمایی کرد. بااین حال در پایان مراسم، تصویری از گلکسی رینگ نمایش داد و اعلام کرد که باتمرکز بر قابلیت‌های سلامتی درحال توسعه این حلقه هوشمند است. پس از آن ماه گذشته چند نمونه اولیه حلقه هوشمند سامسونگ در نمایشگاه سالانه MWC 2024 به‌نمایش گذاشته شد و علاقمندان توانستند آن را از نزدیک ببینند. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ سخت درتلاش است تا تعداد زیادی از آن را برای معرفی هر چه زودتر تولید کند.

به‌گزارش Elec، انتظار می‌رود تولید انبوه حلقه گلکسی در ماه می، مصادف با اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شود. براین اساس سامسونگ می‌خواهد در ابتدا حدود ۴۰۰ هزار دستگاه تولید کند، البته امکان تنظیم میزان تولید باتوجه به واکنش بازار نسبت‌به محصول وجود دارد. امکان تغییر تولیدات اولیه بسیار مهم است؛ زیرا گلکسی رینگ اولین حلقه هوشمند سامسونگ است و هنوز واکنش بازار به این دستگاه قابل پیش‌بینی نیست. همچنین به‌دلیل کوچک بودن دستگاه و فراهم بودن قطعات سامسونگ مشکلی برای تولید بیشتر درصورت افزایش تقاضا نخواهد داشت.

به‌نظر می‌رسد حلقه هوشمند سامسونگ فقط به برخی از قابلیت‌های سلامت و تناسب اندام ساعت هوشمند گلکسی واچ مجهز شود. این مسئله به‌این دلیل است که سامسونگ در زمان عرضه مهلت دریافت تمام مجوزهای پزشکی را ندارد و برای همین ممکن است قابلیت‌هایی نظیر فشار خون، نوار قلب و اعلان ریتم نامنظم قلب (IHRN) که در گلکسی واچ موجود هستند درآینده به گلکسی رینگ اضافه شود.

گلکسی رینگ قبل از عرضه توجه زیادی را به خود جلب کرده و ممکن است موفقیت این دستگاه به‌معنی تولید نسخه‌های مشابه توسط شرکت‌های دیگر از‌جمله اپل، شیائومی و بقیه شرکت‌های سازنده گوشی و ساعت هوشمند باشد. همان‌طور که اشاره شد نمونه اولیه گلکسی رینگ در MWC به‌نمایش درآمد و از نظر ظاهری و عملکرد، بسیاری حلقه هوشمند سامسونگ را با Oura مقایسه کردند. اگرچه ویژگی‌های دقیقی از این دستگاه موجود نیست، در ۳ رنگ طلایی، نقره‌ای و مشکی و ۹ سایز مختلف با طول عمر باتری ۹ روزه راهی بازار خواهد شد.

بااین حال گزارش‌های دیگری مبنی‌بر پشتیبانی از قابلیت‌های نوار قلب، فشار خون و پرداخت بانکی بی‌سیم وجود دارد، البته هیچ‌کدام از گزارش‌ها به‌صورت رسمی تایید نشده است. همچنین گزارشی مبنی‌بر قابلیت استفاده درکنار گوشی‌های گلکسی وجود داشت، اما در این گزارش گفته شده فقط محصولات اپل با سیستم‌عامل iOS به آن متصل نمی‌شوند و کاربران اندرویدی غیرسامسونگ هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

انتظار می‌رود حلقه هوشمند گلکسی رینگ به‌صورت رسمی در دومین مراسم Galaxy Unpacked 2024 معرفی شود. این مراسم در ماه جولای مصادف‌با تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شده و در آن از گوشی‌های تاشو جدید گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ رونمایی خواهد شد. همچنین فروش حلقه هوشمند احتمالا از ماه بعد یعنی مرداد ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود؛ البته هنوز خبری از قیمت دقیق و حتی حدودی این دستگاه هم نیست و باید منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم.

اخبار مرتبط: