شرکت سامسونگ مشخصات بیشتری از حلقه هوشمند گلکسی رینگ شامل سایزها، حجم باتری و قابلیت‌های خاص آن را در نمایشگاه MWC پرده‌برداری کرد.

چند هفته قبل شرکت سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد از سری گلکسی S24 رونمایی کرد. در پایان این مراسم، غول کره‌ای همه را غافلگیر و اعلام کرد به‌زودی حلقه هوشمند گلکسی رینگ را معرفی خواهد کرد. روز گذشته گزارشی مبنی‌بر رونمایی از گلکسی رینگ در نمایشگاه MWC 2024 منتشر شد و اکنون در اولین روز نمایشگاه، مشخصات بیشتری از حلقه هوشمند به‌عنوان جدیدترین عضو خانواده گلکسی ارائه شد. این دستگاه با تمرکز بر سلامتی و تناسب اندام توسه یافته و در سه رنگ طلایی، پلاتینیوم و مشکی توسعه یافته و قرار است چند ماه دیگر راهی بازار شود.

در مراسم Galaxy Unpacked، به مشخصات و جزئیات زیادی درباره گلکسی رینگ اشاره نشد. تنها نکته مهمی که دریار این دستگاه مشخص شد، توسعه گلکسی رینگ با محوریت سلامت و تناسب اندام است. پیش از این هم حلقه هوشمند Oura هم با تمرکز بر سلامتی معرفی و عرضه شده بود تا سامسونگ با آن رقابت کند. البته این دستگاه به سنسورهای جدیدی مجهز می‌شود که هنوز درباره آنها اطلاعاتی در دست نیست.

 گلکسی رینگ در نمایشگاه MWC 2024

امروز خبرنگاران و مطبوعات اجازه عکاسی از گلکسی رینگ را نداشتند و به‌همین دلیل، تصویری از این دستگاه منتشر نشد. بااین وجود در برخی از تصاویر رسمی سامسونگ، حلقه هوشمند گلکسی رینگ قابل مشاهده است. ابعاد این حلقه تقریبا مشابه نمونه شرکت Oura است و باتوجه به سخت‌آفزار الکترونیکی استفاده شده، قطر آن قابل قبول به‌نظر می‌رسد. بااین حال در گزارش The Verge آمده است که وزن ان کمتر از انتظار بود و اصلا آزاردهنده نبود. این دستگاه در سایزهای ۵ تا ۱۳، از S تا XL که علامت آن داخل حلقه حک شده عرضه خواهد شد.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصات گلکسی رینگ، طول عمر و اندازه باتری است. باتوجه به عرضه در ابعاد مختلف، سایز باتری متفاوت است و در کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین نمونه به ۱۴.۵ و ۲۱.۵ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. اگرچه طول عمر باتری حلقه هوشمند مشخص نشده، نمونه Oura تا ۷ روز دوام می‌آورد. براساس اعلام هون پاک، نائب رئیس سامسونگ در وبلاگ، حلقه هشمند سامسونگ هنگام خواب بر ضربان قلب، حرکت و تنفس نظارت کرده و سپس براساس آن کاربر را راهنمایی می‌کند تا کیفیت خواب بالاتر برود.

اکوسیستم سلامتی سامسونگ

کمپانی سامسونگ با Natural Cycles همکاری کرده تا اطلاعاتی را از انها بگیرند و بتوانند بر باروری نظارت کنند که یکی از ویژگی‌های کلیدی Oura به‌حساب می‌آید. همچنین گلکسی رینگ به قابلیت جدیدی به‌نام My Vitality Score مجهز شده که میزان هوشیاری را اندازه گرفته تا کاربران بتوانند ببینند در چه حالتی قرار دارند. این اطلاعات توسط «Boost Card» در دسترس کاربران قرار گرفته که نکات علمی را باتوجه به اطلاعات خواب و بقیه اطلاعات فرد در دسترس قرار می‌دهد. یکی دیگر از نکات مهم این است که گلکسی رینگ فقط به گوشی‌ّای گلکسی متصل می‌شود، البته در آینده اتصال آن به بقیه دستگاه‌های اندرویدی هم برقرار خواهد شد.

حلقه هوشمند گلکسی رینگ در اکوسیستم سلامتی سامسونگ قرار گرفته و با ساعت هوشمند گلکسی واچ سازگار است؛ یعنی کاربران می‌ةوانند با استفاده همزمان از ۲ دستگاه اطلاعات را ثبت کرده که نتایج دقیق‌تری را ارائه خواهد داد. همچنین یکی دیگر از مزایای این دستگاه نسبت‌به ساعت هوشمند، راحت‌تر بودن آن هنگام خواب است که یکی از مشکلات بزرگ ساعت‌های هوشمند به‌حساب می‌آید. درماه‌های آینده مشخصات گلکسی رینگ شامل سنسورها، قیمت و تاریخ عرضه منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط: