رینگ‌های هوشمند صنعتی نوپا هستند اما انتظار می‌رود با استقبال خوب کاربران، در چند سال آینده با رشدی چشمگیر مواجه شوند. حال می‌خواهیم به بررسی چهار ویژگی ضروری گلکسی رینگ سامسونگ بپردازیم که باعث می‌شوند این گجت ارزش خرید داشته باشد.

یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه رینگ‌های هوشمند، Oura است که مدت طولانی پادشاهی را در این صنعت برعهده داشته است. با این حال، شرکت‌هایی چون آمازفیت و سامسونگ نیز کم‌کم وارد کار می‌شوند و گجت‌های مختص به خود را تولید می‌کنند. شرکت سامسونگ قرار است از در مراسم Unpacked که در تاریخ 20 تیر برگزار می‌شود، از گلکسی رینگ رونمایی کند و آن را به صورت عمومی عرضه کند. اگر این گجت چهار ویژگی که در ادامه به آن می‌پردازیم را داشته باشد، تبدیل به یکی از بهترین گجت‌های پوشیدنی در بازار می‌شود که ارزش خرید بالایی دارد.

یکی از چهار ویژگی ضروری گلکسی رینگ سامسونگ، اضافه کردن قابلیت Find My Device است. ساعت‌های هوشمند تقریباً از همان ابتدا از این ویژگی بهره برده و باعث می‌شدند در صورت گم شدن، به راحتی پیدایشان کنید. با این حال استفاده از این ساعت‌ها برای همه میسر نیست و برخی از افرادی که مجبوراند از رینگ‌های هوشمند استفاده کنند، به طور قطع نیاز به این ویژگی کاربردی خواهند داشت. این رینگ‌ها معمولاً اندازه کوچکی داشته و در زمان‌هایی که از دست‌تان خارج می‌کنید، احتمال گم‌شدنشان میان وسایل مختلف بسیار زیاد است. به همین دلیل، وجود چنین ویژگی می‌تواند نگرانی بزرگی را از دوش کاربران بردارد.

galaxy ring

امروزه استفاده از شارژرهای مغناطیسی بزرگ، تبدیل به دردسری شده‌اند که هم ضعیف عمل کرده و هم حمل و نقل آنان کمی سخت جلوه می‌کند. در حال حاضر، دستگاه‌هایی چون وان پلاس واچ 2 و متا ری بنز از روش‌های دیگری چون کیس شارژر یا کابل برای این موضوع استفاده می‌کند که برای کاربران بسیار راحت‌تر است. اگر گلکسی رینگ سامسونگ نیز این مسیر را پیش بگیرد و از یک کیس شارژر استفاده نماید، انتخابی بسیار عقلانی خواهد بود. یک کیس شارژر قابل حمل است و می‌توان حتی در شرایطی که پریز برق در دسترس نیست، اقدام به شارژ دستگاه نماید. از طرف دیگر، زمانی که رینگ را از دست‌تان خارج می‌کنید، قرار دادن آن درون کیس شارژر می‌تواند کاری هوشمندانه برای جلوگیری از گم شدنش باشد.

قیمت رینگ‌های هوشمند شرکت Oura از 299 دلار آغاز شده و تا 499 دلار نیز می‌رسد. با این حال، علاوه بر این قیمت، باید اشتراک ماهیانه‌ای به قیمت 6 دلار خریداری کنید تا بتوانید از قابلیت‌هایش بهره ببرید! از طرف دیگر، شرکت‌هایی چون RingConn و با قیمت 279 دلار و Ultrahuman با قیمت 349 نیازی به این اشتراک ندارند و شما می‌توانید فقط با خرید حلقه، از قابلیت‌های مختلفش بهره ببرید. مشخص نیست که گلکسی رینگ سامسونگ نیز نیاز به اشتراک ماهانه داشته باشد یا خیر اما دلیلی که می‌تواند ارزش خریدش را بالا ببرد، عدم وجود چنین چیزی یا حداقل قرار دادن برخی از ویژگی‌های پایه برای کاربرانی باشد که توانایی تهیه اشتراک را ندارند.

نکته مهم در ارتباط با رینگ‌های هوشمند، داشتن یک برنامه همراه منظم، بدون باگ و کاربردی است که تجربه‌ای شیرین به کاربر اهدا کند. برای مثال، رینگ ایر شرکت Ultrahuman اپلیکیشنی منظم دارد اما یکی از مشکلات اصلی آن، عدم اطلاع رسانی در مورد باتری دستگاه است. تا زمانی که شما اپ مربوطه را باز نکنید، هیچ اعلانی در مورد کم بودن باتری نمایش داده نخواهد شد. انتظار می‌روند سامسونگ اپلیکیشنی با کارایی بالاتر و هماهنگی بهتر تولید کند که تجربه‌ای خوب برای کاربر به ارمغان بیاورد و اعلان‌های لازم را سر وقت به اطلاع برساند تا مشکلی از جمله خاموش شدن ناگهانی به دلیل کم بودن باتری به وجود نیاید.